Record Details

DEVELOPMENT OF EDUCATION AND INFORMATION PORTAL OF PHYSICS ACADEMIC COURSE: WEB DESIGN FEATURES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title DEVELOPMENT OF EDUCATION AND INFORMATION PORTAL OF PHYSICS ACADEMIC COURSE: WEB DESIGN FEATURES
РАЗРАБОТКА УЧЕБНО-ИНФОРМАЦИОННОГО ПОРТАЛА ДИСЦИПЛИНЫ ФИЗИКА: ОСОБЕННОСТИ ВЕБ ДИЗАЙНА
РОЗРОБЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-ІНФОРМАЦІЙНОГО ПОРТАЛУ ДИСЦИПЛІНИ ФІЗИКА: ОСОБЛИВОСТІ ВЕБ ДИЗАЙНУ
 
Creator Slipukhina, Іryna A.
Olkhovyk, Viacheslav V.
Kurchev, Oleksandr О.
Kapranov, Vitalii D.
 
Subject Web design; educational informational portal; layout; HTML; CSS; Bootstrap; framework; physics academic course
веб-дизайн; учебно-информационный портал; верстка; контент; HTML; CSS; Bootstrap, фреймворк; дисциплина физика
веб-дизайн; навчально-інформаційний портал; верстка; HTML; CSS; Bootstrap; фреймворк; дисципліна фізика
 
Description The purpose of this article is to present the main components and features of designing an educational and informational portal for students. Selection of personal trajectory is realized through the use of personal account, which includes electronic laboratory reports, information materials on studying progress, means of communication with a teacher, etc. The created portal allows the administrator to easily monitor and check laboratory reports, keep an e-journal with grades. To develop the website design, functional modules and components, the Adobe Photoshop ™ environment was used, as well as the HTML and CSS layout of the web portal. The modern Bootstrap technology was applied to adapt the web page interface. The didactic opportunities of using this portal as a part of personalization process in teaching physics were considered.
Статья посвящена рассмотрению основных компонентов и особенностей проектирования и дизайна учебно-информационного портала для студентов. Отбор персональной траектории реализуется через использование персонального кабинета, контент которого содержит электронные документы лабораторной отчетности, материалы, касающиеся учебного процесса, средства коммуникации с преподавателем. Созданный портал дает возможность администратору легко контролировать и проверять лабораторные работы, вести электронный журнал с оценками. Для проектирования дизайна сайта, функциональных модулей и компонентов была использована среда Adobe Photoshop тм, а также HTML и CSS верстка веб-портала. Применена современная технология Bootstrap для адаптации интерфейса веб-страницы. Рассмотрены дидактические возможности применения такого портала с учетом индивидуализации процесса обучения физике.
Статтю присвячено розгляду основних компонентів й особливостей проектування і дизайну навчально-інформаційного порталу для студентів. Добір персональної траєкторії реалізується через використання персонального кабінету, до контенту якого входять електронні документи лабораторної звітності, матеріали, які стосуються навчального процесу, засоби комунікації з викладачем. Створений портал дає можливість адміністратору легко контролювати й перевіряти лабораторні роботи, вести електронний журнал з оцінками. Для проектування дизайну сайту, функціональних модулів і компонентів було використано середовище Adobe Photoshop тм, а також HTML та CSS верстку веб-порталу. Застосовано сучасну технологію Bootstrap для адаптації інтерфейсу веб-сторінки. Розглянуто дидактичні можливості застосування такого порталу з урахуванням індивідуалізації процесу навчання фізики.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-04-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article
Методологія
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1781
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 221-233
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 221-233
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 221-233
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 221-233
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1781/1335
 
Rights Copyright (c) 2018 Іryna A. Slipukhina, Viacheslav V. Olkhovyk, Oleksandr О. Kurchev, Vitalii D. Kapranov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0