THE EFFECT OF WEBQUESTS ON THE WRITING AND READING PERFORMANCE OF UNIVERSITY STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE EFFECT OF WEBQUESTS ON THE WRITING AND READING PERFORMANCE OF UNIVERSITY STUDENTS
ВЛИЯНИЕ ТЕХНОЛОГИИ WEBQUESTS НА УСПЕШНОСТЬ ФОРМИРОВАНИЯ НАВЫКОВ ЧТЕНИЯ И ПИСЬМА СТУДЕНТОВ УНИВЕРСИТЕТА ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЇ WEBQUESTS НА УСПІШНІСТЬ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ ТА ПИСЬМА СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ |
|
Creator |
Berezova, Liudmyla V.
Mudra, Svitlana V. Yakushko, Kateryna H. |
|
Subject |
WebQuests; English as a foreign language;writing skills;reading skills
WebQuests; английский как иностранный язык; навыки письма; навыки чтения WebQuests; англійська як іноземна мова; навички письма; навички читання |
|
Description |
WebQuests are increasingly becoming popular in teaching English as a foreign language since they provide learners with authentic and collaborative tasks. The aim of this study was to explore whether using WebQuests is effective in enhancing writing and reading performance of students at a university level. The experimental groups were taught through traditional instruction with the elements of WebQuests as additional reading and writing activities. The control groups had the traditional ESL lessons only. Significant differences occurred in the experimental groups in reading and writing performance in the post-tests.Comparing these results with those of the pre-tests, the authors draw a conclusion that using WebQuests can enhance students’ reading and writing performance. The findings of this study indicate that WebQuests have potential in enhancing reading and writing abilities of students.
WebQuests все чаще становятся популярными в обучении английскому как иностранному языку, поскольку они предлагают студентам аутентичные задачи, которые можно выполнять кооперативно. Цель настоящего исследования состояла в том, чтобы изучить возможности использования WebQuests с целью повышения компетенции студентов в чтении и письме на уровне университета. В ходе исследования экспериментальные группы получали традиционное обучение с использованием технологии WebQuests качестве дополнительного средства развития навыков чтения и письма. Контрольные группы получали только традиционное обучение. Значительные различия в результатах пост-тестов по чтению и письму в экспериментальных группах по сравнению с результатами предварительных тестов, свидетельствуют о том, что использование WebQuests имеет потенциал в повышении компетенции студентов в чтении и письме. WebQuests все частіше стають популярними в навчанні англійської як іноземної мови, оскільки вони пропонують студентам автентичні завдання, які можна виконувати спільно. Мета цього дослідження полягала в тому, щоб вивчити можливості використання WebQuests з метою підвищення компетенції студентів у читанні та письмі на рівні університету. У ході дослідження експериментальні групи отримували традиційне навчання з використанням технології WebQuests як додаткового засобурозвитку навичок читання та письма. Контрольні групи отримували лише традиційне навчання. Значні відмінності у виконанні пост-тестів з читання та письма в експериментальних групах, порівняно з попередніми тестами, свідчать про те, що використання WebQuests мають потенціал у підвищенні компетенції студентівв читанні та письмі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-04-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1979
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 64, No 2 (2018); 110-118
Информационные технологии и средства обучения; Vol 64, No 2 (2018); 110-118 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 110-118 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 64, No 2 (2018); 110-118 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1979/1324
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Liudmyla V. Berezova, Svitlana V. Mudra, Kateryna H. Yakushko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|