Record Details

Методи дослідження шанобливого ставлення старших дошкільників до однолітків у дошкільному навчальному закладі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710479/
http://zbirnyk.ipv.org.ua/ua/arkhiv-vipuskiv/book-1-2013-17-ua?start=12
 
Title Методи дослідження шанобливого ставлення старших дошкільників до однолітків у дошкільному навчальному закладі
Методы исследования почтительного отношения старших дошкольников к ровесникам в дошкольном учебном учреждении
Methods of research of the respectful relation of the senior preschool children to coevals in preschool educational institution
 
Creator Васильєва, С.А.
 
Subject 303 Methods of the social sciences
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
 
Description Стаття розкриває методи дослідження шанобливого ставлення старших дошкільників до однолітків у дошкільному навчальному закладі: спостереження як інтегрований метод, бесіда, інтерв’ю, вивчення процесу та продуктів діяльності, експеримент, які у поєднанні з освітніми формами роботи склали методику констатувального етапу дослідження означеної проблеми.
Статья раскрывает методы исследования почтительного отношения старших дошкольников к одногодкам в дошкольном учебном учреждении: наблюдение как интегрированный метод, беседа, интервью, изучение процесса и продуктов деятельности, эксперимент, которые в сочетании с образовательными формами работы составили методику констатирующего этапа исследования отмеченной проблемы.
Offered article opens methods of research of the respectful relation of the senior preschool children to coevals in preschool educational institution. At the beginning of article the author gives substantiation of relevance of a problem of education of respect at the senior preschool children within personally focused concept and the humanistic direction of modern preschool education in Ukraine. For research of the respectful relation of the senior preschool children to coevals in preschool educational institution the group of methods of empirical research is used: supervision as the integrated method, conversation, interview, studying of process and activity products, experiment which works in combination with educational forms made a technique of a stating investigation phase of a problem. In conclusions use of methods of research at realization of personally focused approach to the senior preschool children in preschool educational institution is noted. It is noted that the used methods of research finished reality and efficiency of implementation of this investigation phase in the conditions of preschool educational institution.
 
Publisher Поліграфічно-видавничий центр ТОВ "Імекс-ЛТД"
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710479/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%E2%84%96%2011..pdf
- Васильєва, С.А. (orcid.org/0000-0002-0452-4835 <http://orcid.org/0000-0002-0452-4835>) (2013) Methods of research of the respectful relation of the senior preschool children to coevals in preschool educational institution Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 17 (1). pp. 129-136. ISSN 2308-3778