Record Details

Актуальність проблеми збереження емоційної стійкості педагогів в умовах інклюзивної освіти: сучасний вимір

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710409/
http://pj.kherson.ua/index.php/arkhiv-vidannya?id=65
 
Title Актуальність проблеми збереження емоційної стійкості педагогів в умовах інклюзивної освіти: сучасний вимір
Аctuality of problem of preservation of the emotional stability of teachers in an inclusive education conditions: modern measurement
Актуальность проблемы сохранения эмоциональной устойчивости педагогов в условиях инклюзивного образования: современное измерение
 
Creator Четверікова, Наталя Володимирівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Статтю присвячено актуальності проблеми збереження психоемоційної стійкості педагогів, які працюють з дітьми з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітніх закладах в умовах інклюзивної освіти. Проведено огляд наукових джерел з проблеми емоційної стійкості особистості педагога. Наголошено на недостатній увазі до питання збереження емоційної стійкості педагогів в умовах інклюзивної освіти в сучасних наукових дослідженнях, у процесі підготовки таких фахівців до роботи та забезпечення їх фаховою психологічною підтримкою безпосередньо в процесі роботи. Названо деякі можливі причини, які можуть впливати на зниження емоційної стійкості таких педагогів під час здійснення ними професійної діяльності.
The article is focused on actuality of a problem of preservation of psychoemotional stability of teachers who works with children who have psychophysical development problems, in general educational institutions in the conditions of inclusive education. The review of scientific sources on the problem of emotional stability of the teacher's personality was conducted. The insufficient attention to the question of preservation of emotional stability of teachers in the conditions of inclusive education in modern scientific researches, in the process of preparation of these specialists for work and providing of them by professional psychological support directly in the process of work is marked. Some possible reasons is indicated that may influence to emotional stability of this teachers in their professional activity.
Статья посвящена актуальности проблемы сохранения психоэмоциональной устойчивости педагогов, работающих с детьми с особенностями психофизического развития в общеобразовательных учреждениях в условиях инклюзивного образования. Проведен обзор научных источников по проблеме эмоциональной устойчивости личности педагога. Отмечено недостаточное внимание к вопросу сохранения эмоциональной устойчивости педагогов в условиях инклюзивного образования в современных научных исследованиях, в процессе подготовки таких специалистов к работе и обеспечения их профессиональной психологической поддержкой непосредственно в процессе работы. Представлены некоторые из возможных причин, которые могут влиять на снижение эмоциональной устойчивости педагогов в процессе осуществления ими профессиональной деятельности.
 
Publisher Видавничий дім "Гельветика"
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710409/7/%D0%A7%D0%B5%D1%82%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%90%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8%20%D0%B7%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D1%82%D1%96%D0%B9%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B2%20%D0%B2%20%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%85%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.%D0%A1%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D1%96%D1%80.pdf
- Четверікова, Наталя Володимирівна (orcid.org/0000-0001-8599-5171 <http://orcid.org/0000-0001-8599-5171>) (2017) Аctuality of problem of preservation of the emotional stability of teachers in an inclusive education conditions: modern measurement Наукових вiсник Херсонського державного унiверситету. Серiя: Психологiчнi науки, 3 (2). pp. 107-113. ISSN 2312-3206