Проблемное обучение: понятие и содержание в современном втузе
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710445/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/780 |
|
Title |
Проблемное обучение: понятие и содержание в современном втузе
Проблемне навчання: поняття і зміст в сучасному втузі Problem training: concept and content in modern technical university |
|
Creator |
Сергиенко, Л.Г.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В статье рассмотрены некоторые вопросы развития творческой активности и самостоятельности студентов втузов при изучении фундаментальных дисциплин с использованием проблемного обучения. Актуальность темы обусловлена тем, что вопросы теории и практики проблемного обучения в вузе вызывают огромный интерес не только у преподавателей, методистов, но и студентов, Главная задача: изменить соотношение между элементами иллюстративно-объяснительной и проблемной лекции (лабораторного или практического занятия) в пользу последней. Основная цель: усилить познавательный интерес студентов к процессу обучения и активизировать мышление обучаемых. Выводы: теория требует дальнейшего обсуждения, внедрения и анализа. У статті розглянуті деякі питання розвитку творчої активності і самостійності студентів втузів при вивченні фундаментальних дисциплін з використанням проблемного навчання. Актуальність теми обумовлена тим, що питання теорії і практики проблемного навчання у вузі викликають величезний інтерес не тільки у викладачів, методистів, а й студентів, Головне завдання: змінити співвідношення між елементами ілюстративно-пояснювальній і проблемної лекції (лабораторного або практичного заняття) на користь останньої. Основна мета: посилити пізнавальний інтерес студентів до процесу навчання і активізувати мислення учнів. Висновки: теорія вимагає подальшого обговорення, впровадження та аналізу. The article is devoted to some questions of development of creative activity and independence of students of technical universities are considered at studying of fundamental disciplines with use of problem training. Research focus: To identify the questions of the theory and practice of problem training in high school which invoke huge interest not only in teachers, methodologists, but also students. Problem research: To variate an interrelation between elements of is illustrative-explanatory and problem lecture (laboratory or practical employment) in favour of last. The overall objective is to enhance informative interest of students to process of training and to make active thinking of trainees. The main conclusion: The theory demands the further discussion, introduction and the analysis. |
|
Publisher |
Видавничий відділ ДВНЗ «Криворізький національний університет»
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710445/1/118-124_Sergienko.pdf
- Сергиенко, Л.Г. (2015) Problem training: concept and content in modern technical university Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики, 2(36) (13). pp. 118-124. ISSN 2309-1479 |
|