Economic Socialization of Pupils: Methodological Dimentions
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709147/
http://www.uaped.com/journal.html |
|
Title |
Economic Socialization of Pupils: Methodological Dimentions
Економічна соціалізація особистості школяра: методологічні виміри Экономическая социализация личности школьника: методологические измерения |
|
Creator |
Дембицька, Н.М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
314/316 Society 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В статье обоснованы основные методологические принципы, на которых целесообразно выстраивать психолого-педагогические мероприятия по целенаправленному формированию экономической культуры школьников. В частности, это принцип системности, субъект-субъектного взаимодействия, этичности, баланса приватности-публичности, апелляция к личной собственности школьника
The main methodological principles as a psycho-pedagogical basis of pupil’s successful economic socialization are substantiated in the article. Purposeful formation of pupil’s economic culture on the principles of the systems, the subject-subject interaction, the ethics, the balance of privacy and publicity, the appeal to personal property of a pupil is offered. У статті обґрунтовані основні методологічні принципи, на яких доцільно базувати психолого-педагогічні заходи з успішної економічної соціалізації школярів і, відповідно, з цілеспрямованого формування їх економічної культури. Зокрема, обґрунтовується принцип системності, суб’єкт-суб’єктної взаємодії, етичності, балансу приватності-публічності, апеляції до особистої власності школяра. |
|
Publisher |
Accent Graphics Communications
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709147/1/Dembytska_Article_KNU_2016-27-08-en.pdf
- Дембицька, Н.М. (2017) Economic Socialization of Pupils: Methodological Dimentions International Journal of Education & Development. Psychology, 1. pp. 76-81. |
|