Українська педагогічна психологія і розроблення питань індивідуалізації навчання школярів у другій половині ХХ ст.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710313/
|
|
Title |
Українська педагогічна психологія і розроблення питань індивідуалізації навчання школярів у другій половині ХХ ст.
Ukrainian pedagogical psychology and development of issues of individualization of pupils' training in the second half of the twentieth century. |
|
Creator |
Дічек, Наталія Петрівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
У контексті висвітлення впровадження індивідуалізації у навчальний процес української школи розкрито малодосліджений аспект - здійснений українськими психологами у другій половині XX cm. внесок у розвиток цього процесу. Окресле¬но провідні напрями, методи й результати їхніх досліджень у галузі педагогічної психології, психології особистості, соціальної психології, що стосувалися інди¬відуалізації навчання (вивчення пам’яті, індивідуальних відмінностей розумової діяльності, творчого потенціалу учнів, їхніх інтересів і здібностей, урахування мотивів навчальної діяльності, виявлення і розвиток обдарованості і творчого мислення, впровадження диференціації у навчання в початковій школі, організація психологічної служби у середній загальноосвітній школі). Аналіз психолого- педагогічного доробку українських науковців засвідчив розширення спектру їхніх досліджень у напрямі забезпечення реалізації індивідуальних навчальних потреб й інтересів школярів, що доводить поступове формування, особливо у 1980-ті роки, підґрунтя для встановлення у 1990-ті роки парадигми особистісно орієнтованої освіти, як одного з ключових напрямів освітньої політики у незалежній Україні.
While individualizing Ukrainian secondary school education, a little studied aspect is revealed by the Ukrainian psychologists in the second half of the 2Cth century, the contribution to its development. The main directions, methods and results of their research in the field of pedagogical psychology, psychology of personality, social psychology aimed at individualizing education are outlined (studying of memory, individual differences in mental activity, students’ creativity, their interests and skills, considering aims of studying, identifying and developing giftedness and creative thinking,introducing differentiated classes in the primary school, running psychological services in the secondary schools). The analysis of Ukrainian scientists’ psychological and pedagogical works stated their research spectrum expansion in the direction of ensuring schoolchildren’s individual needs and interests. This proves the gradual formation of a basis for establishing the paradigm of personally oriented education , especially in the 1980s, which became one of the most important directions of the educational policy of independent Ukraine in the 1990s. |
|
Publisher |
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710313/1/%D1%83%D0%BA%D1%80.%D0%BF%D0%B5%D0%B4.%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB.%D1%96%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB..pdf
- Дічек, Наталія Петрівна (2017) Ukrainian pedagogical psychology and development of issues of individualization of pupils' training in the second half of the twentieth century. Наукові записки. Психолого-педагогічні науки, 3. pp. 270-281. ISSN 2522-1736 |
|