Інтернет-простір як парадоксальна технологія виховання підростаючої особистості
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710308/
http://zbirnyk.ipv.org.ua/ua/arkhiv-vipuskiv/product/view/20/411 |
|
Title |
Інтернет-простір як парадоксальна технологія виховання підростаючої особистості
Интернет-пространство как парадоксальная технология воспитания подрастающей личности Internet space as paradoxical technology of upbringing of the growing personality |
|
Creator |
Сокол, Л.М.
|
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. |
|
Description |
В статті розкриваються специфічні особливості функціо- нування Інтернет-простору в цілому, та Інтернет-технологій, зокрема; їх дія на свідомість та структуру знань особистості. Проаналізовані можливості педагогічного впливу на становлення активної, самостійної особистості у кіберпросторі. В статье раскрываются специфические особенности функционирования Интернет-пространства в целом, и Интернет-технологий, в частности; их воздействие на сознание и структуру знаний личности. Проанализированы возможности педагогического влияния на становление активной, самостоятельной личности в киберпространстве. The article reveals the specific features of the functioning of the Internet space in general, and Internet technologies, in particular; their effect on the consciousness and structure of knowledge of the individual. The possibilities of pedagogical influence on the formation of an active, independent personality in cyberspace are analyzed. |
|
Publisher |
Інститут проблем виховання НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710308/1/Sokol.pdf
- Сокол, Л.М. (2017) Internet space as paradoxical technology of upbringing of the growing personality Теортетико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (21). pp. 253-263. ISSN 2308-3778 |
|