Інваріантні чинники модернізації освіти: соціальне спрямування педагогічних технологій в умовах профільного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710209/
|
|
Title |
Інваріантні чинники модернізації освіти: соціальне спрямування педагогічних технологій в умовах профільного навчання
Invariant factors of education modernization: social component of pedagogical technologies in the profile education |
|
Creator |
Косянчук, Сергій Володимирович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті акцентується увага на соціальних детермінантах формування знань у старшокласників. Педагогічні технології в умовах профільного навчання мають спрямовуються на соціалізацію особистості, про що тривалий час дискутують і науковці, і практики в галузі освіти.
The article focuses on social determinants of formation of knowledge in upper secondary school pupils. Pedagogical technologies in profile learning should aim at the socialization of the individual, which is discussed for a long time by scholars and practitioners in the field of education. |
|
Publisher |
ВПЦ «Візаві»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710209/1/KSV-01_FC1801.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (2018) Invariant factors of education modernization: social component of pedagogical technologies in the profile education «Folia comeniana» : Вісник Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського, 1. pp. 174-178. |
|