USAGE OF THE MOODLE SYSTEM FOR KNOWLEDGE CONTROL IN ECOLOGY OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
USAGE OF THE MOODLE SYSTEM FOR KNOWLEDGE CONTROL IN ECOLOGY OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СИСТЕМЫ MOODLE ДЛЯ КОНТРОЛЯ ЗНАНИЙ ПО ЭКОЛОГИИ УЧАЩИХСЯ УЧРЕЖДЕНИЙ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ MOODLE ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З ЕКОЛОГІЇ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ |
|
Creator |
Nekos, Alla N.
Medvedeva, Yuliia V. |
|
Subject |
ecological education; test control of knowledge; distance education; e-learning; Learning Management System; Moodle
экологическое образование; тестовый контроль знаний; дистанционное образование; электронное обучение; система управления обучением; Moodle екологічна освіта; тестовий контроль знань; дистанційна освіта; електронне навчання; система управління навчанням; Moodle |
|
Description |
The article has analyzed the advantages and disadvantages of test control of knowledge in ecology with implementation of modern computer technologies; work features in the scope of Moodle Learning Management System have been investigated; vulnerable elements in the creation of tests have been found. According to the results of the research, it has been determined that the system of test tasks should include open questions and creative tasks and have an easy-to-use interface, be unified internationally and economically accessible for educational institutions of the country. The training platform Moodle corresponds to the following requirements. The advantages of Moodle are the ability to create tasks of various types and levels of difficulty, optimize the working hours of teachers, adapt Ukrainian students to international educational systems and optimize the educational process for children with special needs. The main drawbacks of knowledge control in the Moodle environment are the sensitivity of the response to a register, case, numeric or verbal indication; failure to take account of synonymous options of answer.
В статье проанализированы преимущества и недостатки тестового контроля знаний по экологии с помощью современных компьютерных технологий, исследованы особенности работы в среде Moodle, обнаружены уязвимые составляющие создания тестов. По результатам проведенных исследований установлено, что система тестовых заданий должна включать открытые вопросы и задания творческого характера, иметь удобный в использовании интерфейс, быть унифицированной в международной плоскости и экономически доступной для образовательных учреждений страны. Этим требованиям отвечает система управления обучением Moodle. Преимуществами Moodle является возможность создания заданий различных типов и уровней сложности, оптимизация рабочего времени учителя, адаптация украинских школьников к международным образовательным системам, оптимизация учебного процесса для детей с особыми потребностями. Основными недостатками контроля знаний в среде Moodle являются чувствительность ответа к регистру, падежу, цифровому или словесному обозначению; отсутствие учёта синонимических вариантов ответа. У статті проаналізовано переваги і недоліки тестового контролю знань з екології за допомогою сучасних комп’ютерних технологій, досліджено особливості роботи в середовищі Moodle, виявлено вразливі ланки у створенні тестів. За результатами проведених досліджень визначено, що система тестових завдань має включати відкриті запитання і завдання творчого характеру, мати зручний у користуванні інтерфейс, бути уніфікованою у міжнародній площині й економічно доступною для освітніх закладів країни. Наведеним вимогам відповідає система управління навчанням Moodle, перевагами якої є можливість створення завдань різних типів і рівнів складності, оптимізація робочого часу вчителя, адаптація українських школярів до міжнародних освітніх систем, оптимізація навчального процесу для дітей з особливими потребами. Основними недоліками контролю знань у середовищі Moodle є чутливість відповіді до регістру, відмінку, цифрового чи словесного позначення; неврахування синонімічних варіантів відповіді. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-02-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття огляд літератури; анкетування; кількісні методи аналізу; аналітичний і порівняльний методи Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1931
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 63, No 1 (2018); 56-67
Информационные технологии и средства обучения; Vol 63, No 1 (2018); 56-67 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 56-67 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 56-67 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1931/1304
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/downloadSuppFile/1931/146 |
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Alla N. Nekos, Yuliia V. Medvedeva
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|