Record Details

СТРУКТУРА І ЗМІСТ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title СТРУКТУРА І ЗМІСТ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ
СТРУКТУРА И СОДЕРЖАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННОЙУЧЕБНОЙ СРЕДЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ
STRUCTURE AND CONTENT OF INFORMATION AND COMMUNICATION EDUCATIONAL ENVIRONMENT PROFESSIONAL PREPARATION OF FUTURE FOREIGN LANGUAGES TEACHERS
 
Creator Maiier, Nataliia V.
Koval, Tamara I.
 
Subject
иностранный язык; информационно-коммуникационная учебная среда; профессиональная компетентность; будущий преподаватель иностранных языков
foreign language; information and communication educational environment; professional competence; future teacher of foreign languages
 
Description У статті обґрунтовано й представлено структуру і зміст інформаційно-комунікаційного навчального середовища для формування важливих складників професійної компетентності майбутнього викладача іноземних мов – професійно орієнтованої іншомовної комунікативної компетентності, методичної й інноваційної компетентностей. З огляду на технічні й дидактичні можливості системи управління навчанням Moodle, визначено доцільність її використання для проектування інформаційно-комунікаційного навчального середовища професійної підготовки майбутнього викладача іноземних мов. Подано структуру електронного інформаційно-методичного пакета з дисципліни як комплексу електронних освітніх ресурсів, об’єднаних у навчальні модулі, електронні кейси, теми і призначених для забезпечення цілісної системи учіння майбутніх викладачів іноземних мов щодо розвитку професійної компетентності у процесі самостійної позааудиторної роботи.
В статье обоснована и представлена структура и содержание информационно-коммуникационного учебной среды для формирования важных составляющих профессиональной компетентности будущего преподавателя иностранных языков – профессионально ориентированной иноязычной коммуникативной компетентности, методической и инновационной компетентностей. Учитывая технические и дидактические возможности системы управления обучением Moodle определена целесообразность ее использования для проектирования информационно-коммуникационной учебной среды профессиональной подготовки будущего преподавателя иностранных языков. Представлена структура электронного информационно-методического пакета по дисциплине как комплекса электронных образовательных ресурсов, объединенных в учебные модули, электронные кейсы, темы, которые предназначены для обеспечения целостной системы учения будущих преподавателей иностранных языков для развития профессиональной компетентности в процессе самостоятельной внеаудиторной работы.
The article substantiates and presents the structure and content of the information and communication learning environment for the formation of important components of the professional competence of the future teacher of foreign languages – a professionally oriented communicative competence other than language, methodical and innovative competencies. Taking into account the technical and didactic capabilities of the Moodle education management system, it is determined that it should be used to design the information and communication learning environment for the professional training of the future foreign language teacher. The structure of the electronic informational and methodological package for the discipline as a complex of electronic educational resources, combined into training modules, electronic cases, topics designed to provide a comprehensive system of teaching of future teachers of foreign languages for the development of professional competence in the process of independent out-of-class work is presented.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1945
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 63, No 1 (2018); 162-176
Информационные технологии и средства обучения; Vol 63, No 1 (2018); 162-176
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 162-176
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 162-176
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1945/1308
 
Rights Copyright (c) 2018 Nataliia V. Maiier, Tamara I. Koval
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0