USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN FUTURE PROJECT MANAGERS' TRAINING
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN FUTURE PROJECT MANAGERS' TRAINING
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ БУДУЩИХ ПРОЕКТ-МЕНЕДЖЕРОВ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ ПРОЕКТ-МЕНЕДЖЕРІВ |
|
Creator |
Dubinina, Oksana V.
Hrytsiak, Lesia D. |
|
Subject |
project manager; higher educational institution; information systems and technologies; project management
проект-менеджер; высшее учебное заведение; информационные технологии; информационные системы; управление проектами проект-менеджер; вищий навчальний заклад; інформаційні системи й технології; управління проектами |
|
Description |
The article clarifies the concepts of project and project management, substantiates the use of information systems and technologies in training specialists in project management (project manager and program manager), discusses the characteristics and functions of project management information systems as well as describes the materials and methods of project implementation and the advantages of using IT for project creation. The author outlines the contents of project managers' training at the University of Education Management Educational-Scientific Institute of Management and Psychology and claims that future project managers must know the main characteristics and functionalities of and be trained to use the MS Project, Oracle Primavera, etc. The project management students also have to be able to determine the purpose of and tools for a calendar network model development, to formulate requirements for project management software in solving specific problems as well as to use software for project planning, monitoring and analysis.
В статье уточнено понятие «проект» и управления им, обосновано применение информационных систем и технологий в подготовке будущих специалистов нового профиля – проект-менеджер (руководитель проектов и программ), раскрыты особенности применения информационных систем управления проектами, определены функции информационных систем управления проектами, рассмотрены материалы и методы реализации проекта, структурировано преимущества применения ИТ в создании проекта. Определены содержание подготовки проект-менеджеров в Учебно-научном институте менеджмента и психологии ГВУЗ «Университет менеджмента образования». Установлено, что будущие проект-менеджеры должны обязательно знать основные характеристики, функциональные возможности и особенности практического использования программных средств MS Project, Oracle Primavera и др., определять цель и средства разработки календарно-сетевой модели, использовать требования корпоративного стандарта при использовании программного обеспечения проекта, формулировать требования к программным средствам управления проектами с целью решения конкретных задач, использовать программные средства для планирования, мониторинга и анализа выполнения проекта. У статті уточнено поняття «проект» і управління ним, обґрунтовано застосування інформаційних систем і технологій у підготовці майбутніх фахівців нового профілю – проект-менеджер (керівник проектів і програм), розкрито особливості застосування інформаційних систем управління проектами, визначено функції інформаційних систем управління проектами, розглянуто матеріали і методи реалізації проекту, структуровано переваги застосування ІТ у створенні проекту. Окреслено зміст підготовки проект-менеджерів у Навчально-науковому інституті менеджменту та психології ДВНЗ «Університет менеджменту освіти». Встановлено, що майбутні проект-менеджери мають обов’язково знати основні характеристики, функціональні можливості та особливості практичного використання програмних засобів MS Project, Oracle Primavera та ін., визначати мету і засоби розробки календарно-сітьової моделі, використовувати вимоги корпоративного стандарту у використанні програмного забезпечення проекту, формулювати вимоги до програмних засобів управління проектами для вирішення конкретних завдань, використовувати програмні засоби для планування, моніторингу та аналізу виконання проекту. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-02-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2038
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 63, No 1 (2018); 107-115
Информационные технологии и средства обучения; Vol 63, No 1 (2018); 107-115 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 107-115 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 107-115 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2038/1313
|
|
Rights |
Copyright (c) 2018 Oksana V. Dubinina, Lesia D. Hrytsiak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|