Record Details

ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УМІНЬ РАЦІОНАЛЬНО ОБИРАТИ ПРОГРАМНИЙ ЗАСІБ: ПРАКСЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УМІНЬ РАЦІОНАЛЬНО ОБИРАТИ ПРОГРАМНИЙ ЗАСІБ: ПРАКСЕОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД
ФОРМИРОВАНИЕ У БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ УМЕНИЙ РАЦИОНАЛЬНО ВЫБИРАТЬ ПРОГРАММНОЕ СРЕДСТВО: ПРАКСЕОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
FORMING OF THE FUTURE TEACHERS’ ABILITIES TO CHOOSE SOFTWARE RATIONALLY: PRAXEOLOGY APPROACH
 
Creator Semenikhina, Olena V.
Semenog, Olena M.
Drushliak, Maryna H.
 
Subject підготовка вчителя; праксеологічний підхід; формування умінь раціонально обрати програмний засіб; формування професійних умінь; технологія підготовки вчителя; комп’ютерні інструменти вчителя; критерій знаків
подготовка учителя; праксеологический подход; формирование умений рационально выбирать программное средство; формирование профессиональных умений; технология подготовки учителя; компьютерные инструменты учителя; критерий знаков
teacher’s preparation; praxeology approach; forming of the abilities to choose programme means rationally; forming of the professional abilities; technology of teacher’s preparation; teacher’s computer tools; the sign test
 
Description У статті з позицій праксеології розглянуто аспекти формування у майбутніх учителів умінь обрати серед розмаїття програмних засобів саме той продукт, який за наявним у ньому інструментарієм виявиться найраціональнішим для розв’язання конкретної професійної задачі (на прикладі підготовки вчителів інформатики) використовувати програми динамічної математики (ПДМ). Описано технологію формування таких умінь, яка базується на формулі «одна задача – різні програмні засоби». Описано методику організації відповідного експериментального навчання на базі Сумського державного педагогічного університету (Україна) і наведено результати статистичного опрацювання одержаних даних на основі непараметричного знакового критерію для залежних вибірок. Виявлено, що урахування такого підходу забезпечує позитивну динаміку рівня підготовки майбутніх учителів інформатики на рівні значущості 0,05.
В статье с позиций праксеологии рассмотрены аспекты формирования у будущих учителей умений выбрать среди разнообразия программных средств именно тот продукт, который по имеющемуся в нем инструментарию окажется самым рациональным для решения конкретной профессиональной задачи (на примере подготовки учителей информатики) использовать программы динамической математики (ПДМ). Описана технология формирования таких умений, основанная на формуле «одна задача – разные программные средства». Описана методика организации соответствующего экспериментального обучения на базе Сумского государственного педагогического университета (Украина) и приведены результаты статистической обработки полученных данных на основе непараметрического знакового критерия для зависимых выборок. Выявлено, что такой подход обеспечивает позитивную динамику уровня подготовки будущих учителей информатики на уровне значимости 0,05.
From positions of praxeology the aspects of the forming of the future teachers’ abilities to choose among the variety of software an exactly that one that turns out to be the most rational for the solving of the professional task are considered in the article (on the example of informatics teachers’ preparation to use dynamic mathematics software (DMS). The technology of forming of such abilities that is based on a formula "one task – different software" is described. The methodology of organization of such experimental studies on the base of Sumy State Pedagogical University (Ukraine) is described. The results of the statistical analysis of data are given on the basis of non-parametric sign test for dependent sample. It is educed that taking into account of such approach provides the positive dynamics of level of future informatics teachers’ preparation at the significance level of 0.05.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1820
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 63, No 1 (2018); 230-241
Информационные технологии и средства обучения; Vol 63, No 1 (2018); 230-241
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 230-241
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 230-241
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1820/1295
 
Rights Copyright (c) 2018 Olena V. Semenikhina, Olena M. Semenog, Maryna H. Drushliak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0