Record Details

CONTENT ANALYSIS OF MULTIMEDIA TRAINING COMPLEX ON DISCIPLINE «COLOR THEORY»

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CONTENT ANALYSIS OF MULTIMEDIA TRAINING COMPLEX ON DISCIPLINE «COLOR THEORY»
КОНТЕНТНЫЙ АНАЛИЗ МУЛЬТИМЕДИЙНОГО УЧЕБНОГО КОМПЛЕКСА ПО ДИСЦИПЛИНЕ «ТЕОРИЯ ЦВЕТА»
КОНТЕНТНИЙ АНАЛІЗ МУЛЬТИМЕДІЙНОГО НАВЧАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕОРІЯ КОЛЬОРУ»
 
Creator Bondar, Iryna О.
 
Subject multimedia educational complex; e-learning; color theory, educational discipline
мультимедийный учебный комплекс; электронное обучение; теория цвета, учебная дисциплина
мультимедійний навчальний комплекс; електронне навчання; теорія кольору, навчальна дисципліна
 
Description The article analyzes the structural and content organization of multimedia educational complexes from different disciplines. On the basis of the conducted analysis the interface of the multimedia educational complex on the discipline "Theory of color" was designed. It was found out that for the implementation of various methods of educational and cognitive activity within the framework of the multimedia complex from "Theory of color", the structuring of the educational material of discipline at certain levels - illustrative-descriptive, reproductive and creative. The study briefly examines the content load of these main components of the presentation of educational content. The technological features of organizing the process of checking students' knowledge on the discipline «Theory of Color» are analyzed in detail. Appropriate templates have been proposed to evaluate the test results.
В статье осуществлен анализ структурной и содержательной организации мультимедийных учебных комплексов по различным дисциплинам. На основе проведенного анализа спроектирован интерфейс мультимедийного учебного комплекса по дисциплине «Теория цвета». Выяснено, что для реализации различных способов учебно-познавательной деятельности в рамках мультимедийного комплекса по «Теории цвета» осуществляется структурирование учебного материала дисциплины по определенным уровням – иллюстративно-описательному, репродуктивному и творческому. В исследовании кратко рассмотрена смысловая нагрузка указанных основных составляющих уровней представления учебного контента. Детально проанализированы технологические особенности организации процесса проверки знаний студентов по дисциплине «Теория цвета». Для оценки результатов тестирования предложены соответствующие шаблоны.
У статті здійснено аналіз структурної і змістовної організації мультимедійних навчальних комплексів з різних дисциплін. На основі проведеного аналізу спроектовано інтерфейс мультимедійного навчального комплексу з дисципліни «Теорія кольору». З’ясовано, що для реалізації різних способів навчально-пізнавальної діяльності в рамках мультимедійного комплексу з «Теорії кольору» здійснюється структурування навчального матеріалу дисципліни за певними рівнями – ілюстративно-описувальним, репродуктивним і творчим. У дослідженні стисло розглянуто змістовне навантаження вказаних основних складових рівнів подання навчального контенту. Детально проаналізовано технологічні особливості організації процесу перевірки знань студентів з дисципліни «Теорія кольору». Для оцінювання результатів тестування запропоновано відповідні шаблони.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
структурный анализ, синтез, результаты практической реализации
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1886
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 63, No 1 (2018); 95-106
Информационные технологии и средства обучения; Vol 63, No 1 (2018); 95-106
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 95-106
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 95-106
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1886/1300
 
Rights Copyright (c) 2018 Iryna О. Bondar
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0