Record Details

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE EDUCATION FOR THE "THIRD AGE" LEARNERS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE EDUCATION FOR THE "THIRD AGE" LEARNERS
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ІНШОМОВНІЙ ОСВІТІ ОСІБ «ТРЕТЬОГО ВІКУ»
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ИНОЯЗЫЧНОМ ОБРАЗОВАНИИ ЛЮДЕЙ «ТРЕТЬЕГО ВОЗРАСТА»
 
Creator Viktorova, Lesia V.
Kocharian, Artur B.
Korotun, Olena O.
 
Subject foreign language education; informal education; lifelong learning; ICT in education; "third age"
іншомовна освіта; неформальна освіта; неперервна освіта; ІКТ в освіті; особи «третього віку»
иноязычное образование; неформальное образование; непрерывное образование; ИКТ в образовании; люди «третьего возраста»
 
Description Розглянуто деякі теоретико-методичні аспекти використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в іншомовній освіті осіб «третього віку». Актуалізовано глобальну тенденцію освіти впродовж життя, розвитку університетів «третього віку». Виокремлені протиріччя, які окреслили теоретико-методичну проблему науково-методичного забезпечення використання сучасних ІКТ в іншомовній освіті осіб «третього віку». Подано стислий аналіз останніх досліджень і публікацій із зазначеної проблематики. Описані теоретичні основи й методика проведеного дослідження, основою якого був партисипативний підхід. Деталізовано зміст іншомовної освіти осіб «третього віку» в рамках проведеного дослідження. Узагальнені результати дослідження, надані методичні рекомендації й окреслені перспективи подальших досліджень.
Some theoretical and methodological aspects of the use of modern information and communication technologies (ICT) in foreign language education for the "third age" learners are analyzed. The global trend of life-long learning and the development of universities of the "third age" are discussed. Contradictions related to scientific and methodological support of modern ICT in foreign language education for the “third age" learners are outlined. Brief analysis of recent research and publications on the above mentioned issues is offered. Theoretical framework and methods of the research, with a participatory approach as a basis, are described. Content of the foreign language education for the "third age" learners within the conducted research is specified. Results of the research are summarized, methodological recommendations are given and the prospects for further research are outlined.
В статье рассмотрены некоторые теоретико-методологические аспекты использования современных информационно-коммуникационных технологий в иноязычном образовании людей «третьего возраста». Актуализовано глобальную тенденцию образования на протяжении всей жизни, развития университетов «третьего возраста». Определены противоречия, которые обозначили теоретико-методическую проблему научно-методического обеспечения использования современных ИКТ в иноязычном образовании людей «третьего возраста». Подано обобщенный анализ последних исследований и публикаций по данной проблематике. Описаны теоретические основы и методика проведенного исследования, основой которого был партисипативный подход. Детализировано содержание иноязычного образования людей «третьего возраста» в рамках проведенного исследования. Обобщены результаты исследования, поданы методические рекомендации и обозначены перспективы дальнейших исследований.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1940
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 63, No 1 (2018); 22-35
Информационные технологии и средства обучения; Vol 63, No 1 (2018); 22-35
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 22-35
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 22-35
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1940/1305
 
Rights Copyright (c) 2018 Lesia V. Viktorova, Artur B. Kocharian, Olena O. Korotun
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0