Record Details

USE OF PODCASTING TECHNOLOGY TO DEVELOP STUDENTS’ LISTENING SKILLS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title USE OF PODCASTING TECHNOLOGY TO DEVELOP STUDENTS’ LISTENING SKILLS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ТЕХНОЛОГИИ ПОДКАСТИНГА ДЛЯ РАЗВИТИЯ УМЕНИЙ АУДИРОВАНИЯ СТУДЕНТОВ
ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПОДКАСТИНГУ ДЛЯ РОЗВИТКУ ВМІНЬ АУДІЮВАННЯ СТУДЕНТІВ
 
Creator Naidionova, Alla V.
Ponomarenko, Oksana G.
 
Subject podcast; English as a second language; listening skills; novel technology
подкаст; английский как второй язык; умение аудирования; новейшая технология
подкаст; англійська як друга мова; уміння аудіювання; новітня технологія
 
Description A wide range of English teaching and learning approaches have emerged due to information and communication technology advancement. Podcasting is one such novel tool being exploited by teachers to enhance language skills and to encourage learning outside the classroom. Research on podcasting pedagogy suggests that podcasting helps learners boost their English language skills and support areas such as grammar, pronunciation and vocabulary. This study proves that teaching listening to students by using podcasts makes it possible to increase student listening comprehension, as this technology provides students with authentic and contextual material. The findings also suggest that such listening practice should be an integral part of ESL teaching at university level.
В результате стремительного развития информационно-коммуникационных технологий спектр методов преподавания и обучения английскому языку значительно расширился. Подкастинг является одним из таких новейших инструментов, которые активно используются для улучшения языковых навыков и поощрения обучения вне аудитории. Исследования, посвященные педагогике подкастинга, свидетельствуют о том, что подкастинг помогает студентам развивать англоязычные навыки и умения и совершенствовать такие сферы, как грамматика, произношение и словарный запас. Это исследование показывает, что обучение студентов аудированию с помощью подкастов позволяет улучшить у студентов уровень восприятия на слух, поскольку подкаст обеспечивает аутентичный и контекстный материал. Выводы исследования также позволяют предположить, что такая практика аудирования должна стать неотъемлемой частью преподавания английского как второго языка на уровне университета.
Унаслідок стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій спектр методів викладання і навчання англійської мови значно розширився. Підкастинг є одним із таких нових інструментів, які активно використовуються для покращення мовленнєвих навичок і заохочення навчання поза аудиторією. Дослідження, присвячені педагогіці подкастингу, свідчать про те, що подкастинг допомагає студентам розвивати англомовні навички й уміння та удосконалювати такі сфери, як граматика, вимова та словниковий запас. Це дослідження показує, що навчання аудіювання студентів за допомогою подкастів дозволяє покращити у студентів рівень сприйняття на слух, оскільки подкаст забезпечує автентичний і контекстний матеріал. Висновки дослідження також дозволяють припустити, що така практика слухання повинна стати невід'ємною частиною викладання англійської як другої мови на рівні університету.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2018-02-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1962
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 63, No 1 (2018); 177-185
Информационные технологии и средства обучения; Vol 63, No 1 (2018); 177-185
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 177-185
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 63, No 1 (2018); 177-185
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1962/1310
 
Rights Copyright (c) 2018 Alla V. Naidionova, Oksana G. Ponomarenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0