Синергія суб’єктів освітнього процесу нової української школи в контексті теорії поколінь
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709965/
|
|
Title |
Синергія суб’єктів освітнього процесу нової української школи в контексті теорії поколінь
The synergy of the subjects of the educational process of the New Ukrainian School in the context of the theory of generations |
|
Creator |
Єрмоленко, А.Б.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
|
|
Description |
в статті автор розкриває можливості досягнення синергетичного ефекту в процесі реалізації Концепції НУШ. Важливим моментом вбачається досягнення такого ефекту на основі застосування педагогіки партнерства. Гіпотетично, модель взаємодії вчителів, батьків і учнів має найбільший потенціал досягнення синергії. Ефективним вбачається реалізація цього підходу на засадах Теорії поколінь, оскільки їх єдність чи протиріччя обумовлюються ціннісними орієнтирами та моделями поведінки.
In the article, the author reveals the possibility of achieving a synergistic effect in the process of implementing the Concept of New Ukrainian School. An important moment is the achievement of such an effect on the basis of the use of partnership pedagogy, since it is the model of interaction between teachers, parents and students that has the greatest potential for achieving synergy. The implementation of this approach is based on the theory of generations, since their unity or contradiction is determined by value orientations and behavioral models. |
|
Publisher |
Шкільний світ
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709965/1/%D0%84%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Єрмоленко, А.Б. (2018) The synergy of the subjects of the educational process of the New Ukrainian School in the context of the theory of generations Методист, 2. pp. 47-51. |
|