Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих педагогічних навчальних закладів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709828/
|
|
Title |
Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих педагогічних навчальних закладів
Psychological and pedagogical technologies of selection of students in the pedagogical higher educational institutions |
|
Creator |
Ігнатович, Олена Михайлівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті висвітлено результати фундаментального дослідження «Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих навчальних закладів педагогічного профілю», виконаного в Інституті педагогічної совіти і освіти дорослих НАПН України; представлено інноваційний проект професійного психологічного відбору майбутніх педагогів та моніторингу їх професійної придатності упродовж навчання у ВПНЗ.
The article outlines the results of the fundamental research "Psychological-pedagogical technologies of selection of pupils' youth to higher educational institutions of pedagogical profile", performed at the Institute of Pedagogical Council and adult education of NAPS of Ukraine; an innovative project of professional psychological selection of future teachers is presented and their professional competence is monitored during the studies at the higher educational establishments. |
|
Publisher |
Видавничий дім «Сам»
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709828/1/%D0%86%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87_01.2018.pdf
- Ігнатович, Олена Михайлівна (2017) Psychological and pedagogical technologies of selection of students in the pedagogical higher educational institutions Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики ( до 25-річчя НАПН України). pp. 306-313. |
|