Педагогіка транснаціональної вищої освіти: концептуальні засади
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709251/
|
|
Title |
Педагогіка транснаціональної вищої освіти: концептуальні засади
Pedagogy of Transnational Higher Education: Conceptual Foundations |
|
Creator |
Авшенюк, Н.М.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У посібнику розкрито концептуальні засади педагогіки транснаціональної вищої освіти. Охарактеризовано теоретико-методологічні підходи до дослідження проблеми розвитку транснаціональної вищої освіти у контексті глобалізаційних процесів. Окреслено перспективні напрями розбудови транснаціональної вищої освіти в Україні на підставі аналізу зарубіжного досвіду розвитку транснаціональної вищої освіти. Посібник містить авторську програму спецкурсу «Педагогіка транснаціональної вищої освіти: концептуальні засади», опорний теоретичний матеріал, перелік проблемних питань для дискусій і круглих столів, тематику науково-дослідницьких і проектних робіт, перелік літератури для самостійної роботи. Рекомендовано для магістрантів, аспірантів, докторантів; викладачів вищих навчальних закладів, слухачів курсів підвищення кваліфікації. The manual outlines the conceptual foundations of pedagogy of transnational higher education. The theoretical and methodological approaches to the study of the problem of the development of transnational higher education in the context of globalization processes are described. The perspective directions of development of transnational higher education in Ukraine are outlined on the basis of analysis of foreign experience of the development of transnational higher education. The manual contains the author's program of the special course "Pedagogy of transnational higher education: conceptual foundations", the reference theoretical material, the list of problematic issues for discussions and round tables, the topics of research and design works, a list of literature for independent work. Recommended for mastery students, postgraduate students, teachers of higher educational establishments, students of advanced training courses. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute of Gifted Child NAES of Ukraine |
|
Date |
2015
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709251/1/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X <http://orcid.org/0000-0003-1012-005X>) (2015) Pedagogy of Transnational Higher Education: Conceptual Foundations Institute of Gifted Child NAES of Ukraine, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-2633-64-1 |
|