Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для сліпих дітей та дітей зі зниженим зором
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709294/
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami/navchalni-programi/korekczijni-programi.html |
|
Title |
Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для сліпих дітей та дітей зі зниженим зором
Development program "Development of speech" for 5-10 classes of special general educational institutions for blind children and children with reduced vision |
|
Creator |
Гудим, І.М.
Христоєва, Н.В. Масютіна, Л.І. Воробйова, М.О. |
|
Subject |
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
|
|
Description |
Мовленнєва компенсація наслідків зорової депривації реалізується головним чином у сфері чуттєвого пізнання. Мовлення, взагалі, та слово, зокрема, уточнюють, корегують і спрямовують чуттєве сприйняття дійсності. Дефекти зору призводять до цілковитого чи часткового випадіння зорових образів із чуттєвого досвіду, при чому в багатьох випадках предмети та явища зовнішнього світу залишаються недоступними для сприймання за допомогою збережених органів відчуттів. Заповнення цих прогалин, а також уточнення та корегування не досить повних, а найчастіше навіть спотворених до цілковитої невідповідності оригіналу, тактильних, зорових (за умови наявності залишкового зору) та інших образів є функцією мовлення та мислення.
Speech compensation of the effects of visual deprivation is realized mainly in the field of sensory knowledge. Speech, in general, and the word, in particular, specify, correct and direct the sensory perception of reality.Defects in vision result in the complete or partial loss of visual images from sensory experience, in which in many cases objects and phenomena of the external world remain inaccessible to perception through the preserved senses.Filling these gaps, as well as refining and correcting not enough full, but often even distorted to the complete mismatch of the original, tactile, visual (subject to the presence of residual vision) and other images, is a function of speech and thinking. |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709294/1/rozvitok-movlennya-5-10-klas-slipi-ta-zi-znizhenim-zorom.pdf
- Гудим, І.М., Христоєва, Н.В., Масютіна, Л.І. and Воробйова, М.О. (2016) Development program "Development of speech" for 5-10 classes of special general educational institutions for blind children and children with reduced vision [Teaching Resource] |
|