Реализация транс- и междисциплинарных модульных технологий в практике профессиональной подготовки психологов в сфере специального образования
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709666/
https://cognitivestudies.jimdo.com/ |
|
Title |
Реализация транс- и междисциплинарных модульных технологий в практике профессиональной подготовки психологов в сфере специального образования
The implementation of trans- and interdisciplinary modular technologies in the practice of professional training of psychologists in the field of special education Реалізація транс- і міждисциплінарних модульних технологій в практиці професійної підготовки психологів у сфері спеціальної освіти |
|
Creator |
Супрун, Д. М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Настоящее исследование посвящено изучению научных основ одной из значимых проблем педагогического образования - выявлению стратегий подготовки дефектологов к социально-профессиональной деятельности в педагогическом вузе. Проанализировано транс- и междисциплинарные связи иностранного языка с управленческим компонентом профессиональной подготовки психологов.
The present study is devoted to the study of the scientific foundations of one of the significant problems of pedagogical education-the identification of strategies for training defectologists for social and professional activities in a pedagogical university. The trans-and interdisciplinary relations of a foreign language with the management component of vocational training of psychologists have been analyzed. Дане дослідження присвячене вивченню наукових основ однії зі значних проблем педагогічної освіти - виявлення стратегій підготовки дефектологів до соціально-професійної діяльності у педагогічному вузі. Проаналізовано транс- і міждисциплінарні зв'язки іноземної мови з управлінським компонентом професійної підготовки психологів. |
|
Publisher |
Белорусский государственный педагогический университет имени Максима Танка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709666/1/%D0%A1%D1%83%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%BD%20%D0%94.%D0%9C.%20%D0%A0%D0%B5%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81-%20%D0%B8%20%D0%BC%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BD%D1%8B%D1%85%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D1%85%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%B9.pdf
- Супрун, Д. М. (2017) The implementation of trans- and interdisciplinary modular technologies in the practice of professional training of psychologists in the field of special education Когнитивные штудии: символьный, модульный и нейросетевой подходы: материалы VII междунар. междисциплин. конф., 7. pp. 252-258. |
|