Record Details

TUTOR SUPPORT OF TEACHING MATHEMATICS WITH INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title TUTOR SUPPORT OF TEACHING MATHEMATICS WITH INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
ТЬЮТОРСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ СРЕДСТВАМИ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
ТЬЮТОРСЬКИЙ СУПРОВІД НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Osadcha, Kateryna P.
 
Subject tutor; mathematics; information and communication technologies; Internet resources; mobile applications
тьютор; математика; информационно-коммуникационные технологии; ресурсы Интернет; мобильные приложения
тьютор; математика; інформаційно-комунікаційні технології; ресурси Інтернету; мобільні додатки
 
Description The paper describes the tutor activity in the process of mathematics teaching support on the basis of the use of information and communication technologies (ICT). The author has analysed the available Internet resources and mobile applications in mathematics, which are classified according to their functional purposes into groups: systems of mass open courses, platforms for adaptive learning, video channels, mathematical online simulators, online tasks, mathematical games, mathematical portals, online platforms, mathematical sites, mathematical online platforms, mathematical services, mobile applications in mathematics (simulators, games, generators of example, assistant programs, training complexes, calculators). In accordance with the student age categories mathematical information and communication technologies are divided into three groups: for elementary school students, secondary school students and high school students. The basic ICT tools for teaching mathematics are outlined. The algorithm for constructing tutorial classes with their application is presented.
В статье описана деятельность тьютора в процессе сопровождения обучения математике на основе использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ). Автором проанализированы имеющиеся Интернет-ресурсы и мобильные приложения по математике, которые классифицированы по их функциональному назначению на группы: системы массовых открытых курсов, платформы для адаптивного обучения, видео-каналы, математические онлайн тренажеры, онлайн задачи, математические игры, математические порталы, онлайн платформы, математические сайты, математические онлайн среды, математические сервисы, мобильные приложения по математике (тренажеры, игры, генераторы примеров, программы-помощники, учебные комплексы, калькуляторы). В соответствии с возрастными категориями тьюторантов ИКТ по математике условно разделены на три группы: для младших школьников, учащихся средней школы и старшеклассников. Кратко описаны основные средства ИКТ в обучении математике. Представлен алгоритм построения тьюторского занятия с их использованием.
У статті висвітлено діяльність тьютора у процесі супроводу навчання математики на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Автором проаналізовано наявні Інтернет-ресурси і мобільні додатки з математики, які класифіковано за їх функціональним призначенням на групи: системи масових відкритих курсів, платформи для адаптивного навчання, відео-канали, математичні онлайн тренажери, онлайн завдання, математичні ігри, математичні портали, онлайн платформи, математичні сайти, математичні онлайн середовища, математичні сервіси, мобільні додатки з математики (тренажери, ігри, генератори прикладів, програми-помічники, навчальні комплекси, калькулятори). Відповідно до вікових категорій тьюторантів ІКТ з математики умовно поділено на три групи: для молодших школярів, учнів середньої школи та старшокласників. Здійснено короткий опис основних засобів ікт з навчання математики. Подано алгоритм побудови тьюторського заняття з їх використанням.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1693
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 61, No 5 (2017); 36-49
Информационные технологии и средства обучения; Vol 61, No 5 (2017); 36-49
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 36-49
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 36-49
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1693/1238
 
Rights Copyright (c) 2017 Kateryna P. Osadcha
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0