Record Details

THE MODEL OF LINGUISTIC TEACHERS’ COMPETENCY DEVELOPMENT ON DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE SYSTEM

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE MODEL OF LINGUISTIC TEACHERS’ COMPETENCY DEVELOPMENT ON DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE SYSTEM
МОДЕЛЬ РАЗВИТИЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ЯЗЫКОВЫХ ДИСЦИПЛИН ПО ПРОЕКТИРОВАНИЮ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ЭЛЕКТРОННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕСУРСОВ В СИСТЕМЕ MOODLE
МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИКЛАДАЧІВ МОВНИХ ДИСЦИПЛІН ЩОДО ПРОЕКТУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У СИСТЕМІ MOODLE
 
Creator Avramchuk, Anton M.
 
Subject information and communication technologies; multimedia electronic educational resources; IC-competency; model
информационно-коммуникационные технологии; мультимедийные электронные образовательные ресурсы; ИК- компетентность; модель
інформаційно-комунікаційні технології; мультимедійні електронні освітні ресурси; ІК-компетентність; модель
 
Description The article is devoted to the problem of developing the competency of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system. The concept of "the competence of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system" is justified and defined. Identified and characterized the components by which the levels of the competency development of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system should be assessed. Developed a model for the development of the competency of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system, which is based on the main scientific approaches, used in adult education, and consists of five blocks: target, informative, technological, diagnostic and effective.
Статья посвящена проблеме развития компетентности преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle. Обоснованно и определено понятие «компетентность преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle». Определены и охарактеризованы компоненты, по которым следует оценивать уровни развития компетентности преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle. Разработана модель развития компетентности преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle, которая базируется на основных научных подходах, используемых в обучении взрослых, и состоит из пяти блоков: целевой, содержательный, технологический, диагностический и результативный.
Стаття присвячена проблемі розвитку компетентності викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle. Обґрунтовано і визначено поняття «компетентність викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle». Визначено й охарактеризовано компоненти і їх показники, за якими варто оцінювати рівні розвитку компетентності викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle. Розроблено модель розвитку компетентності викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle, яка базується на основних методологічних підходах, що використовуються в навчанні дорослих, і складається з п’яти блоків: цільовий, змістовий, технологічний, діагностичний та результативний.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1810
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 61, No 5 (2017); 50-60
Информационные технологии и средства обучения; Vol 61, No 5 (2017); 50-60
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 50-60
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 50-60
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1810/1253
 
Rights Copyright (c) 2017 Anton M. Avramchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0