THE MODEL OF LINGUISTIC TEACHERS’ COMPETENCY DEVELOPMENT ON DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE SYSTEM
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE MODEL OF LINGUISTIC TEACHERS’ COMPETENCY DEVELOPMENT ON DESIGNING MULTIMEDIA ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES IN THE MOODLE SYSTEM
МОДЕЛЬ РАЗВИТИЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ЯЗЫКОВЫХ ДИСЦИПЛИН ПО ПРОЕКТИРОВАНИЮ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ЭЛЕКТРОННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ РЕСУРСОВ В СИСТЕМЕ MOODLE МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИКЛАДАЧІВ МОВНИХ ДИСЦИПЛІН ЩОДО ПРОЕКТУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ У СИСТЕМІ MOODLE |
|
Creator |
Avramchuk, Anton M.
|
|
Subject |
information and communication technologies; multimedia electronic educational resources; IC-competency; model
информационно-коммуникационные технологии; мультимедийные электронные образовательные ресурсы; ИК- компетентность; модель інформаційно-комунікаційні технології; мультимедійні електронні освітні ресурси; ІК-компетентність; модель |
|
Description |
The article is devoted to the problem of developing the competency of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system. The concept of "the competence of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system" is justified and defined. Identified and characterized the components by which the levels of the competency development of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system should be assessed. Developed a model for the development of the competency of teachers of language disciplines on designing multimedia electronic educational resources in the Moodle system, which is based on the main scientific approaches, used in adult education, and consists of five blocks: target, informative, technological, diagnostic and effective.
Статья посвящена проблеме развития компетентности преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle. Обоснованно и определено понятие «компетентность преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle». Определены и охарактеризованы компоненты, по которым следует оценивать уровни развития компетентности преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle. Разработана модель развития компетентности преподавателей языковых дисциплин по проектированию мультимедийных электронных образовательных ресурсов в системе Moodle, которая базируется на основных научных подходах, используемых в обучении взрослых, и состоит из пяти блоков: целевой, содержательный, технологический, диагностический и результативный. Стаття присвячена проблемі розвитку компетентності викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle. Обґрунтовано і визначено поняття «компетентність викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle». Визначено й охарактеризовано компоненти і їх показники, за якими варто оцінювати рівні розвитку компетентності викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle. Розроблено модель розвитку компетентності викладачів мовних дисциплін щодо проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі Moodle, яка базується на основних методологічних підходах, що використовуються в навчанні дорослих, і складається з п’яти блоків: цільовий, змістовий, технологічний, діагностичний та результативний. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-10-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1810
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 61, No 5 (2017); 50-60
Информационные технологии и средства обучения; Vol 61, No 5 (2017); 50-60 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 50-60 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 50-60 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1810/1253
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Anton M. Avramchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|