CREATING AN INFORMATIONAL WEBSITE FOR PHYSICS ACADEMIC COURSE: WEB DESIGN SPECIFICS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
CREATING AN INFORMATIONAL WEBSITE FOR PHYSICS ACADEMIC COURSE: WEB DESIGN SPECIFICS
СОЗДАНИЕ ИНФОРМАЦИОННОГО ВЕБ-САЙТА ДЛЯ АКАДЕМИЧЕСКОГО КУРСА ФИЗИКИ: ОСОБЕННОСТИ ВЕБ-ДИЗАЙНА СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ВЕБ-САЙТУ ДЛЯ АКАДЕМІЧНОГО КУРСУ ФІЗИКИ: ОСОБЛИВОСТІ ВЕБ-ДИЗАЙНУ |
|
Creator |
Slipukhina, Іryna A.
Gedenach, Taras V. Olkhovyk, Vyacheslav V. |
|
Subject |
Web development; web site; web design; server configuration; content management system; graphics software; content; usability testing; WordPress; Joomla; plugin; AJAX; JSON; Physics academic course; educational informational portal; electronic laboratory
Веб-разработка; сайт; веб-дизайн; конфигурация сервера; CMS; графический редактор; контент; юзабилити-тестирования; WordPress; Joomla; плагин; AJAX; JSON; учебно-информационный портал; дисциплина физика; электронный документ лабораторной отчетности : Веб-розробка; веб-сайт; веб-дизайн; конфігурація сервера; CMS; графічний редактор; контент; юзабіліті-тестування; WordPress; Joomla; плагін; AJAX; JSON; навчально-інформаційний портал; дисципліна фізика; електронний документ лабораторної звітності |
|
Description |
The article is devoted to the analysis of means and methods of creating an educational informational website for the Physics academic course. The stages of technical task creation, design of the main and typical pages of the website, layout, programming, content filling and publication are considered. The analysis of libraries, frameworks and popular WordPress and Joomla CMSes has been carried out as well as usability testing. Features of ready-made tools suitable for efficient creation of such web applications are considered. The contents of the front end and back end components of the given specification, as well as their connection with AJAX, are determined. The features of the WordPress architecture and the location of JSON files for the transmission of structured information are revealed. An original Student Score plugin for WordPress, that allows managing the contents of the e-register and displaying them for a teacher and students, as well as plugins for managing electronic laboratory reporting and user administration have been created.
Статья посвящена анализу средств и методов создания учебно-информационного сайта по дисциплине «Физика». Рассмотрены этапы создания технического задания, дизайна основной и типовых страниц сайта, верстки, программирования, наполнения контентом и публикации. Проведен анализ библиотек, фреймворков и популярных CMS WordPress и Joomla, а также проведено юзабилити-тестирование. Рассмотрены характеристики готовых инструментов, пригодных для эффективного создания таких веб-приложений. Выяснено содержание "front end" и "back end" поставленного технического задания, а также их связь с помощью AJAX. Выявлены особенности архитектуры WordPress и место JSON файлов для передачи структурированной информации. Создан оригинальный плагин Student Score для WordPress, который дает возможность управлять содержанием электронного журнала и его отражением для преподавателя и студентов, а также плагины администрирования пользователей, управления электронными документами лабораторной отчетности. Стаття присвячена аналізу засобів і методів створення навчально-інформаційного сайту з дисципліни «Фізика». Розглянуто етапи створення технічного завдання, дизайну основної і типових сторінок сайту, верстки, програмування, наповнення контентом і публікацію. Проведено аналіз бібліотек, фреймворків та популярних CMS WordPress та Joomla, а також висвітлено юзабіліті-тестування. Розглянуто характеристики готових інструментів, придатних для ефективного створення таких веб-застосунків. З’ясовано зміст «front end» та «back end» поставленого технічного завдання, а також їх зв’язок за допомогою AJAX. Виявлено особливості архітектури WordPress і місце JSON файлів для передачі структурованої інформації. Створено оригінальний плагін Student Score для WordPress, який дає можливість керувати змістом електронного журналу і його відображенням для викладача і студентів, а також плагіни адміністрування користувачів, керування електронними документами лабораторної звітності. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article Методологія, результати експерименту |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1812
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 192-202
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 192-202 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 192-202 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 192-202 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1812/1279
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Іryna A. Slipukhina, Taras V. Gedenach, Vyacheslav V. Olkhovyk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|