ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ВИДАВНИЦТВА І ПОЛІГРАФІЇ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ВИДАВНИЦТВА І ПОЛІГРАФІЇ
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ИНТЕРАКТИВНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ СПЕЦИАЛИСТОВ ИЗДАТЕЛЬСТВА И ПОЛИГРАФИИ USING OF INTERACTIVE TRAINING TECHNOLOGIES IN PROFESSIONAL PREPARATION FOR PROFESSIONALS OF PUBLISHING AND POLYGRAPHY |
|
Creator |
Loboda, Svitlana M.
Denisenko, Svitlana M. |
|
Subject |
кейс; кейс-технологія; інформаційно-комунікаційні технології; інтерактивна освітня технологія; освітнє середовище
кейс; кейс-технология; информационно-коммуникационные технологии; интерактивная образовательная технология; образовательная среда case; case-technology; information and communication technologies; interactive educational technology; educational environment |
|
Description |
У статті обґрунтовано важливість використання сучасних інформаційно-комунікаційних, зокрема інтерактивних технологій у процесі професійної підготовки у вищій школі. Детально розкрито специфіку такої інтерактивної освітньої технології, як case-study. Визначено освітні цілі кейс-технології, окреслено навички, розвитку яких вона сприяє, наведено види кейсів та їх особливості; описано структуру і засади створення кейсів. Визначено особливості реалізації case-study на основі інформаційно-комунікаційних технологій та використання у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців видавництва і поліграфії у вищому навчальному закладі під час викладання навчальної дисципліни «Основи технічної естетики і дизайну». Описано авторський електронний ресурс з методичними вказівками щодо використання кейс-ситуацій. Автори описують особливості підготовки навчальних кейсів, виходячи зі специфіки дисципліни.
В статье обоснована важность использования современных информационно-коммуникационных, в частности, интерактивных технологий в процессе профессиональной подготовки в высшей школе. Подробно раскрыта специфика такой интерактивной образовательной технологии, как case-study. Определены образовательные цели кейс-технологии, обозначены навыки, развитию которых она способствует, приведены виды кейсов и их особенности; описана структура и принципы создания кейсов. Определены особенности реализации case-study при использовании информационно-коммуникационных технологий и ее внедрение в процесс профессиональной подготовки будущих специалистов издательства и полиграфии в высшем учебном заведении при преподавании учебной дисциплины «Основы технической эстетики и дизайна». Описан авторский электронный ресурс с методическими указаниями по использованию кейс-ситуаций. Авторы рассматривают особенности подготовки учебных кейсов, исходя из специфики дисциплины. In the article it is substantiated the importance of using modern information and communication, in particular interactive technologies, in the process of professional training in higher education, as well as described in detail the specifics of such interactive educational technology as case-study. The authors have determined the educational objectives of case technology, outlined skills, the development of which it contributes, presented the types of cases and their features; described the structure and foundations of case creation. The peculiarities of case-study realization in the basis of information and communication technologies and using in the process of professional training of future specialists of publishing and polygraphy at a higher educational institution during the teaching of the discipline «Fundamentals of technical aesthetics and design» are determined, as well as described the author's electronic resource with methodical instructions on the use of case-situations. Also, the authors describe the peculiarities of the training of case studies, based on the specifics of the discipline. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Методологія; Результати експерименту Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1939
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 58-69
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 58-69 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 58-69 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 58-69 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1939/1291
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/downloadSuppFile/1939/145 |
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Svitlana M. Loboda, Svitlana M. Denisenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|