Record Details

USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS A MEANS OF FORMING PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE MANAGERS AND ECONOMISTS WHILE TEACHING THE COURSE OF SCIENCE OF LAW

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS A MEANS OF FORMING PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE MANAGERS AND ECONOMISTS WHILE TEACHING THE COURSE OF SCIENCE OF LAW
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ КАК СРЕДСТВА ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ МЕНЕДЖЕРОВ И ЭКОНОМИСТОВ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ ПРАВОВЕДЕНИЯ
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ І ЕКОНОМІСТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПРАВОЗНАВСТВА
 
Creator Yeshchenko, Maryna H.
 
Subject information-communication technologies; future professionals; professional competence of students; cloud technologies
информационно-коммуникационные технологии; будущие специалисты; профессиональная компетентность студентов; облачные технологии
інформаційно-комунікаційні технології; майбутні фахівці; фахова компетентність студентів; хмарні технології
 
Description The article presents the problem of forming professional competence of the students of higher educational institutions while teaching science of law. By means of studying and analyzing science and methodical literature the concepts “competence” and “professional competence” are defined. To form professional competence the author offers the tasks to solve which it is necessary to use information and communication technologies. It is noted that the offered means give additional opportunities to form professional competence, contribute to improving information literacy of the students of higher educational institutions and realizing their legal possibilities. The relevance of the article is determined by the necessity of forming professional competence of the students of higher educational institutions by means of using information and communication technologies while teaching the course of science of law. An experiment was conducted on the basis of the Donbas National Academy of Building and Architecture.
В статье рассмотрена проблема формирования профессиональной компетентности студентов высших учебных заведений при преподавании курса правоведения. Путем изучения и анализа научно-методической литературы определено понятие компетентность, профессиональная компетентность. Для формирования профессиональной компетентности автор предлагает задачи, для решения которых необходимо использовать информационно-коммуникационные технологии. Отмечено, что предложенные способы предоставляют дополнительные возможности для формирования профессиональной компетентности, способствуют совершенствованию информационной грамотности студентов высших учебных заведений и реализации их правовых возможностей. Актуальность статьи обусловлена необходимостью формирования профессиональной компетентности студентов высших учебных заведений с помощью использования информационно-коммуникационных технологий при преподавании курса правоведения. Было проведено эксперимент на базе Донбасской национальной академии строительства и архитектуры.
У статті розглянуто проблему формування фахової компетентності студентів вищих навчальних закладів у викладанні курсу правознавства. Шляхом вивчення й аналізу науково-методичної літератури визначено поняття компетентність, фахова компетентність. Для формування фахової компетентності автор пропонує задачі, для розв’язання яких необхідно використовувати інформаційно-комунікаційні технології. Зазначено, що запропоновані засоби надають додаткові можливості для формування фахової компетентності, сприяють вдосконаленню інформаційної грамотності студентів вищих навчальних закладів і реалізації їхніх правових можливостей. Актуальність статті обумовлена необхідністю формування фахової компетентності студентів вищих навчальних закладів за допомогою використання інформаційно-комунікаційних технологій у викладанні курсу правознавства. Було проведено експеримент на базі Донбаської національної академії будівництва і архітектури.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Теоретичні аспекти дослідження.
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1695
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 114-129
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 114-129
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 114-129
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 114-129
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1695/1272
 
Rights Copyright (c) 2017 Maryna H. Yeshchenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0