THE USE OF KNOWLEDGE MANAGEMENT METHODS FOR E-LEARNING ORGANIZATION
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE USE OF KNOWLEDGE MANAGEMENT METHODS FOR E-LEARNING ORGANIZATION
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МЕТОДОВ УПРАВЛЕНИЯ ЗНАНИЯМИ ДЛЯ ОРГАНИЗАЦИИ ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ |
|
Creator |
Sikora, Yaroslava B.
|
|
Subject |
knowledge management; e-learning; personalized learning, knowledge management tools
управления знаниями; электронное обучение; персонализированное обучение, инструменты управления знаниями управління знаннями; електронне навчання; персоналізоване навчання, інструменти управління знаннями |
|
Description |
Knowledge Management as a new branch of modern pedagogy, education management and economics education covers a wide range of issues of management theory and practice of educational psychology and economic theory. The development of knowledge management is closely linked to e-learning. E-learning tool is included in the device management knowledge, which is widely used in businesses and schools to spread knowledge. The article examines trends in knowledge management e-learning. The analysis of knowledge management models was the basis for determining of their adapted phases for e-learning. Technologies and knowledge management tools are considered in accordance with their belonging to one of the four processes of knowledge transformation. The principles (when creating a repository), methods and levels of knowledge management in e-learning are singled out.
Управление знаниями как новая отрасль современной педагогики, менеджмента в образовании и экономики образования, охватывает широкий круг вопросов управленческой теории и практики, педагогической психологии и экономической теории. Развитие управления знаниями тесно связано с электронным обучением. Электронное обучение входит в инструментальный аппарат управления знаниями, который широко используется в компаниях и учебных заведениях для распространения знаний. В статье рассматриваются тенденции развития управления знаниями в электронном обучении. Проанализированы модели управления знаниями и на их основе определены адаптированные его фазы для электронного обучения. Рассмотрены технологии и инструменты управления знаниями в соответствии с их принадлежностью к одному из четырех процессов трансформации знания. Выделены принципы (при создании репозитария), методы и уровни управления знаниями в электронном обучении. Управління знаннями, як нова галузь сучасної педагогіки, менеджменту в освіті й економіки освіти, охоплює широке коло питань управлінської теорії і практики, педагогічної психології та економічного теорії. Розвиток управління знаннями тісно пов'язаний з електронним навчанням. Електронне навчання входить до інструментального апарату управління знаннями, який широко використовується в компаніях і навчальних закладах для розповсюдження знань. У статті розглядаються тенденції розвитку управління знаннями в електронному навчанні. Проаналізовано моделі управління знаннями й на їх основі визначено адаптовані його фази для електронного навчання. Розглянуто технології й інструменти управління знаннями відповідно до їх приналежності до одного з чотирьох процесів трансформації знання. Виокремлено принципи (під час створення репозитарію), методи та рівні управління знаннями в електронному навчанні. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-10-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1718
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 61, No 5 (2017); 162-174
Информационные технологии и средства обучения; Vol 61, No 5 (2017); 162-174 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 162-174 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 162-174 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1718/1241
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Yaroslava B. Sikora
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|