Record Details

SUCCESS LEVEL OF A HYBRID TRAINING IN TEACHER EDUCATION: EXPERIENCES IN A DEVELOPING COUNTRY

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title SUCCESS LEVEL OF A HYBRID TRAINING IN TEACHER EDUCATION: EXPERIENCES IN A DEVELOPING COUNTRY
УРОВЕНЬ УСПЕХА ГИБРИДНОГО ОБУЧЕНИЯ В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ: ОПЫТ РАЗВИВАЮЩИХСЯ СТРАН
РІВЕНЬ УСПІХУ ГІБРИДНОГО НАВЧАННЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ: ДОСВІД КРАЇН, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ
 
Creator Marcial, Dave E.
Habalo, Dae P.
 
Subject Blended Training; Educational Technology; ICT in Teacher Education
смешанный тренинг; образовательные технологии; ИКТ в педагогическом образовании
змішаний тренінг; освітні технології; ІКТ в педагогічній освіті
 
Description Studies show that blended learning promotes collaborative learning. However, blended learning is always a challenge when Internet infrastructure is limited. This paper describes the success levels of the 6-month blended learning course for teacher educators in four provinces in the central part of the Philippines. The blended training was aimed to increase the ability to add value to economic output by applying knowledge of school subjects to solve complex problems encountered in the real world situations of work and life. Success levels were measured using retention rate, Constructivist Online Learning Environment model, Online Environment Elements model, and New Kirkpatrick Model. Of the 60 registered teacher-trainees, only 15 completed the training. It was concluded that the blended training was evaluated very successfully.
Исследования показывают, что смешанное обучение способствует колаборативной учебе. Однако смешанное обучение зависит от ограниченности Интернет-инфраструктуры. Статья предоставляет описание уровня успешности 6-месячного смешанного курса обучения педагогических работников в четырех провинциях центральной части Филиппин. Смешанные тренинги были направлены на увеличение возможностей повысить ценность экономического показателя путем применения знаний по школьным предметам для решения сложных проблем, возникающих в реальных рабочих и жизненных ситуациях. Уровни успеха оценивались с помощью показателя удержания, модели онлайн конструктивистской учебной среды, модели элементов онлайн среды и новой модели Д. Киркпатрика. Из 60 зарегистрированных учителей, только 15 прошли обучение. Авторы считают, что тренинг с использованием смешанного обучения можно оценить как успешный.
Дослідження показують, що змішане навчання сприяє колаборативному навчанню. Проте змішане навчання залежить від обмеженості Інтернет-інфраструктури. Стаття надає опис рівня успішності 6-місячного змішаного курсу навчання педагогічних працівників у чотирьох провінціях центральної частини Філіппін. Змішані тренінги були спрямовані на збільшення можливостей підвищити цінність економічного показника шляхом застосування знань зі шкільних предметів для розв’язання складних проблем, що виникають у реальних робочих і життєвих ситуаціях. Рівні успіху оцінювалися за допомогою показника утримання, Моделі онлайн конструктивістського навчального середовища, моделі елементів онлайн середовища й нової моделі Д. Кіркпатріка. З 60 зареєстрованих учителів, лише 15 пройшли навчання. Автори вважають, що тренінг з використанням змішаного навчання можна оцінити як успішний.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor Commission on Higher Education through the Philippine Higher Education Research Network (PHERNet), facilitated by Silliman University through Research and Development Center


 
Date 2017-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article
Descriptive, Survey
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1806
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 140-150
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 140-150
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 140-150
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 140-150
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1806/1278
 
Rights Copyright (c) 2017 Dave E. Marcial, Dae P. Habalo
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0