Record Details

PRINCIPLES OF INFORMATION SUPPORT FOR SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL STAFF MOTIVATION IN THE RESEARCH UNIVERSITY

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PRINCIPLES OF INFORMATION SUPPORT FOR SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL STAFF MOTIVATION IN THE RESEARCH UNIVERSITY
ПРИНЦИПЫ ИНФОРМАЦИОННОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ МОТИВАЦИИ НАУЧНО-ПЕДАГОГИЧЕСКИХ РАБОТНИКОВ В ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ
ПРИНЦИПИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ДОСЛІДНИЦЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
 
Creator Kasatkin, Dmytro Yu.
Rudyk, Yaroslav M.
Shostak, Anatolii V.
 
Subject principle; motivation; scientific-pedagogical staff; model; informational support; component; rating; activity
принцип; мотивация; научно-педагогический работник; модель; информационное обеспечение; компонент; рейтинг; деятельность
принцип; мотивація; науково-педагогічний працівник; модель; інформаційне забезпечення; компонент; рейтинг; діяльність
 
Description The article deals with the specific principles of information provisioning of the motivation for scientific and pedagogical workers. Their place and role allowed to find out the model of information provisioning of the motivation for scientific and faculty staff at the research type university on the example of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Each component of the model is delineated and analyzed in details. The obtained results of pedagogical observation are generalized and systematized; methods of system analysis and modelling were used. Based on the presented model, an electronic rating interface has been created in the automated university management system. Described how a defined interface provides a universal graphical reporting view to identify achievements and shortcomings in various sections of the work of a scientific and faculty staff of a higher education institution.
В статье рассмотрены специфические принципы информационного обеспечения мотивации научно-педагогических работников. Их место и роль позволили создать модель информационного обеспечения мотивации научно-педагогических работников в университете исследовательского типа на примере Национального университета биоресурсов и природопользования Украины. Описаны и детально проанализированы каждый компонент модели. Обзор и систематизированы полученные результаты педагогического наблюдения, использованы методы системного анализа и моделирования. На основе представленной модели создан интерфейс электронного рейтинга в автоматизированной системе управления университетом. Показано как этот интерфейс предоставляет возможности для создания универсального графического отчетного представления, что способствует выявлению достижений и недоработок в разных разделах работы научно-педагогического работника высшего учебного заведения.
У статті розглянуті специфічні принципи інформаційного забезпечення мотивації науково-педагогічних працівників. Їх місце і роль дозволили з’ясувати модель інформаційного забезпечення мотивації науково-педагогічних працівників в університеті дослідницького типу на прикладі Національного університету біоресурсів і природокористування України. Описано й детально проаналізовано кожний компонент моделі. Узагальнено і систематизовано отримані результати педагогічного спостереження, використано методи системного аналізу і моделювання. На основі представленої моделі створений інтерфейс електронного рейтингу в автоматизованій системі управління університетом. Представлено як означений інтерфейс надає універсальне графічне звітне подання для виявлення досягнень і недопрацювань у різних розділах роботи науково-педагогічного працівника вищого навчального закладу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
аналіз теоретичних джерел; узагальнення і систематизація отриманих результатів
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1803
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 61, No 5 (2017); 96-109
Информационные технологии и средства обучения; Vol 61, No 5 (2017); 96-109
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 96-109
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 96-109
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1803/1250
 
Rights Copyright (c) 2017 Dmytro Yu. Kasatkin, Yaroslav M. Rudyk, Anatolii V. Shostak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0