Record Details

THREE-DIMENSIONAL MODELING TOOLS IN THE PROCESS OF FORMATION OF GRAPHIC COMPETENCE OF THE FUTURE BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THREE-DIMENSIONAL MODELING TOOLS IN THE PROCESS OF FORMATION OF GRAPHIC COMPETENCE OF THE FUTURE BACHELOR OF COMPUTER SCIENCE
СРЕДСТВА ТРЕХМЕРНОГО МОДЕЛИРОВАНИЯ В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯ ГРАФИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ БАКАЛАВРОВ КОМПЬЮТЕРНЫХ НАУК
ДОБІР ЗАСОБІВ ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ КОМП'ЮТЕРНИХ НАУК
 
Creator Osadcha, Kateryna P.
Chemerys, Hanna Yu.
 
Subject three-dimensional graphics; graphic competence; bachelors of computer science
трехмерное моделирование; графическая компетентность; бакалавры по компьютерным наукам
тривимірне моделювання, графічна компетентність, бакалаври з комп'ютерних наук
 
Description The article is devoted to some aspects of the formation of future bachelor's graphic competence in computer sciences while teaching the fundamentals for working with three-dimensional modelling means. The analysis, classification and systematization of three-dimensional modelling means are given. The aim of research consists in investigating the set of instruments and classification of three-dimensional modelling means and correlation of skills, which are being formed, concerning inquired ones at the labour market in order to use them further in the process of forming graphic competence during training future bachelors in computer sciences. The peculiarities of the process of forming future bachelor's graphic competence in computer sciences by means of revealing, analyzing and systematizing three-dimensional modelling means and types of three-dimensional graphics at present stage of the development of informational technologies are traced a line round. The result of the research is a soft-ware choice in three-dimensional modelling for the process of training future bachelors in computer sciences.
Статья посвящена отдельным аспектам процесса формирования графической компетентности у будущих бакалавров компьютерных наук при обучении основам работы со средствами трехмерного моделирования. Приведен анализ, классификация и систематизация средств объемно-пространственного проектирования. Цель работы заключается в исследовании инструментария и классификации средств трехмерного моделирования и соотношению навыков, формирующихся относительно востребованных на рынке труда с целью их дальнейшего использования в процессе формирования графической компетентности при подготовке будущих бакалавров по компьютерным наукам. Определены особенности процесса формирования графической компетентности будущего бакалавра компьютерных наук посредством выявления, анализа и систематизации средств объемно-пространственного моделирования и видов трехмерной графики на современном этапе развития информационных технологий.
Стаття присвячена окремим аспектам процесу формування графічної компетентності у майбутніх бакалаврів з комп'ютерних наук у навчанні основ роботи із засобами тривимірного моделювання. Наведено аналіз, класифікацію і систематизацію засобів тривимірного моделювання. Мета роботи полягає в дослідженні інструментарію ы класифікації засобів тривимірного моделювання і співвідношенню навичок, що формуються, відносно затребуваних на ринку праці, з метою їх подальшого використання у процесі формування графічної компетентності під час підготовки майбутніх бакалаврів з комп'ютерних наук. Окреслено особливості процесу формування графічної компетентності майбутнього бакалавра з комп'ютерних наук за допомогою виявлення, аналізу і систематизації засобів тривимірного моделювання і видів тривимірної графіки на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1713
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 70-85
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 70-85
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 70-85
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 70-85
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1713/1273
 
Rights Copyright (c) 2017 Kateryna P. Osadcha, Hanna Yu. Chemerys
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0