Record Details

OPTIMIZATION AND ANALYSIS OF THE RESULTS OF USING LMS MOODLE IN THE MIXED LEARNING SYSTEM IN UNIVERSITY

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title OPTIMIZATION AND ANALYSIS OF THE RESULTS OF USING LMS MOODLE IN THE MIXED LEARNING SYSTEM IN UNIVERSITY
ОПТИМИЗАЦИЯ И АНАЛИЗ РЕЗУЛЬТАТОВ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ LMS MOODLE В СИСТЕМЕ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ В УНИВЕРСИТЕТЕ
ОПТИМІЗАЦІЯ Й АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИКОРИСТАННЯ LMS MOODLE У СИСТЕМІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТІ
 
Creator Petrenko, Serhii V.
 
Subject e-learning; distance learning; mixed learning; LMS Moodle; online lessons; mobile devices; elementary school computer science teacher
е-обучение; дистанционное обучение; смешанное обучение; LMS Moodle; он-лайн уроки; мобильные устройства; учитель информатики начальной школы
е-навчання; дистанційне навчання; змішане навчання; LMS Moodle; он-лайн уроки; мобільні пристрої; учитель інформатики початкової школи
 
Description In the article the author substantiates the theoretical foundations of e-learning, distance learning and mixed learning. We have analyzed the experience of using a mixed style of teaching a course, where LMS Moodle was used as a platform. The author shows positive and negative aspects of the implementation of the course using web analytics. We analyzed attendance of the course and student success; the ratio of student hits to the site where the course is located; use of on-line lessons, on-line training on selected topics; amount of time spent on resources by students; total student activity on the site; the correlation between unique visits and the number of pages viewed; visiting a resource from mobile devices; operating systems, from which there was an appeal to the resource; the ratio of browsers that were used to work with the resource; visiting the resource in local time.
В статье обоснованы теоретические основы е-обучения, дистанционного и смешанного обучения; проанализирован опыт использования смешанного стиля преподавания курса «Визуальное программирование», где в качестве платформы было использовано LMS Moodle. Выяснены положительные и негативные аспекты реализации курса с помощью веб-аналитики. Проанализировано: посещаемость курса и успеваемость студентов; соотношение попаданий студентов на сайт, на котором размещен курс; использование он-лайн уроков, он-лайн тренингов по отдельным темам; количество времени, проведенное на ресурсе студентами; суммарную активность студентов на сайте; корреляцию между уникальными посещениями и количеством пересмотренных страниц курса; посещение ресурса из мобильных устройств; операционные системы, из которых происходило обращение к ресурсу; соотношение браузеров, которые использовались для работы с ресурсом; посещение ресурса по местному времени.
У статті обґрунтовано теоретичні засади е-навчання, дистанційного та змішаного навчання; проаналізовано досвід використання змішаного стилю викладання курсу «Візуальне програмування», де за платформу було використано LMS Moodle. З’ясовано позитивні й негативні аспекти реалізації курсу за допомогою веб-аналітики. Проаналізовано: відвідуваність курсу й успішність студентів; співвідношення потраплянь студентів на сайт, де розміщений курс; використання он-лайн уроків, он-лайн тренінгів з окремих тем; кількість часу, проведеного на ресурсі студентами; сумарну активність студентів на сайті; кореляцію між унікальними відвідуваннями і кількістю переглянутих сторінок курсу; відвідування ресурсу з мобільних пристроїв; операційні системи, з яких відбувалося звернення до ресурсу; співвідношення браузерів, які використовувались для роботи з ресурсом; відвідування ресурсу за місцевим часом.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1795
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 61, No 5 (2017); 140-150
Информационные технологии и средства обучения; Vol 61, No 5 (2017); 140-150
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 140-150
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 61, No 5 (2017); 140-150
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1795/1249
 
Rights Copyright (c) 2017 Serhii V. Petrenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0