Record Details

BLENDED LEARNING STRATEGY IN TEACHER TRAINING PROGRAMS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title BLENDED LEARNING STRATEGY IN TEACHER TRAINING PROGRAMS
СТРАТЕГИЯ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ В ПРОГРАММАХ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ УЧИТЕЛЕЙ
СТРАТЕГІЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В ПРОГРАМАХ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ
 
Creator Byrka, Marian F.
 
Subject ICT in learning; online leaning; blended learning; teacher training; curriculum
ИКТ в обучении; он-лайн обучение; смешанное обучение; программа повышения квалификации учителей; учебный план
ІКТ в навчанні; он-лайн навчання; змішане навчання; програма підвищення кваліфікації вчителів; навчальний план
 
Description The article examines the implementation of blended learning strategy in teacher training programs as an innovation in online learning. The blended learning idea comes from blending elements which use online technology with more traditional face-to-face teaching in the same course. The article analyses teacher training programs offered by Chernivtsi Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education. Additional data were gathered through a questionnaire administered to teachers who attended training courses. The characteristics of blended learning strategy, its benefits and limitations for teacher training are supported by a review of literature. The article closes with the comparison of curriculum components (content delivery, learner activities, materials, and required competences) between traditional and blended learning teacher training programs. Having obvious benefits in teacher training programs, the implementation of blended learning strategy sets some additional requirements to a learner, as well as to course instructors and lectors.
В статье рассматриваются особенности реализации стратегии смешанного обучения в программах повышения квалификации учителей как инновация в он-лайн обучении. Идея смешанного обучения происходит из смешивания элементов он-лайн технологий с традиционным индивидуальным обучением в одном и том же курсе. В статье проведен анализ программ повышения квалификации, предлагаемых региональным институтом последипломного педагогического образования. Дополнительные данные были собраны с помощью опроса учителей, которые посещали курсы повышения квалификации. Определены характеристики стратегии смешанного обучения, ее преимуществ и ограничений для повышения квалификации учителей. В завершении статьи проведено сравнение компонентов учебного плана (доставка содержания, деятельность обучаемого, материалы и требуемые компетентности) традиционной и смешанной программ повышения квалификации учителей. Несмотря на все преимущества стратегии смешанного обучения в программах повышения квалификации учителей, ее реализация устанавливает некоторые дополнительные требования, как к учителям, так и к методистам и лекторам.
У статті розглядаються особливості реалізації стратегії змішаного навчання в програмах підвищення кваліфікації вчителів як інновація в он-лайн навчанні. Ідея змішаного навчання виходить із змішування елементів он-лайн технологій з традиційним індивідуальним навчанням в одному і тому ж курсі. У статті проведено аналіз програм підвищення кваліфікації вчителів, пропонованих регіональним інститутом післядипломної педагогічної освіти. Додаткові дані були зібрані за допомогою опитування вчителів, які відвідували курси підвищення кваліфікації. Визначено характеристики стратегії змішаного навчання, її переваги й обмеження для підвищення кваліфікації вчителів. На завершення статті проведено порівняння компонентів навчального плану (доставка змісту, діяльність того, хто навчається, матеріали та необхідні компетентності) традиційної і змішаної програм підвищення кваліфікації вчителів. Зважаючи на всі переваги стратегії змішаного навчання в програмах підвищення кваліфікації вчителів, її реалізація встановлює деякі додаткові вимоги як до вчителів, так і до методистів і лекторів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1802
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 216-224
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 216-224
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 216-224
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 216-224
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1802/1277
 
Rights Copyright (c) 2017 Marian F. Byrka
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0