ORGANIZATION OF THE FOREIGN LITERATURE LESSON IN THE SYSTEM OF DISTANCE STUDENT'S LEARNING
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ORGANIZATION OF THE FOREIGN LITERATURE LESSON IN THE SYSTEM OF DISTANCE STUDENT'S LEARNING
ОРГАНИЗАЦИЯ УРОКА ЗАРУБЕЖНОЙ ЛИТЕРАТУРЫ В СИСТЕМЕ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ШКОЛЬНИКОВ ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ В СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ |
|
Creator |
Harna, Svitlana Yu.
|
|
Subject |
distance education; distance learning; literary education; electronic lesson; methodical tools; case materials of foreign literature
дистанционное образование; дистанционное обучение; литературное образование; электронный урок; методический инструментарий; кейсы материалов по зарубежной литературе дистанційна освіта; дистанційне навчання; літературна освіта; електронний урок; методичний інструментарій; кейси матеріалів із зарубіжної літератури |
|
Description |
The article reviews the latest pedagogical and methodological works in the context of the problem of organization the distance literary education of modern students, it was determined the methodological basis for further development of methodical systems of using distance learning technologies in the process of studying foreign literature by secondary school pupils. The monitoring of the structure, content and methodical tools of the electronic lesson of foreign literature in the system of distance education in Donetsk region for secondary school pupils from the occupied territories, as well as the advantages and disadvantages of such a format of educational dialogue between the curator and the student were studied. The author's vision for the organization of classes with remote access is offered, recommendations on the construction and implementation of an effective e-lesson were given, and the palette of didactic tools of the modern teacher-translator was extended, the specifics of distance learning was taken into account too.
В статье сделан обзор последних педагогических и научно-методических наработок в контексте проблемы организации дистанционного литературного образования современных учащихся, определена методологическая база для разработки в дальнейшем методической системы использования технологий дистанционного обучения в процессе изучения зарубежной литературы старшеклассниками. Осуществлен мониторинг структуры, содержания и методического инструментария электронного урока по зарубежной литературе в системе дистанционного образования Донетчины для старшеклассников с оккупированных территорий, изучены преимущества и недостатки такого формата учебного диалога между педагогом-куратором и учащимся. Предложено авторское видение организации занятия с удаленным доступом, даны рекомендации по построению и проведению эффективного электронного урока, расширена палитра дидактического инструментария современного учителя-словесника с учетом специфики дистанционного обучения. У статті здійснено огляд останніх педагогічних і науково-методичних праць у контексті проблеми організації дистанційної літературної освіти сучасних учнів, визначено методологічну базу для розробки в подальшому методичної системи використання технологій дистанційного навчання у процесі вивчення зарубіжної літератури старшокласниками. Проведено моніторинг структури, змісту й методичного інструментарію електронного уроку із зарубіжної літератури в системі дистанційної освіти Донеччини для старшокласників з окупованих територій, вивчено переваги й недоліки такого формату навчального діалогу між педагогом-куратором і учнем. Запропоновано авторське бачення організації заняття з віддаленим доступом, надано рекомендації щодо побудови і проведення ефективного електронного уроку, розширено палітру дидактичного інструментарію сучасного учителя-словесника з урахуванням специфіки дистанційного навчання. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Методологія Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1823
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 47-57
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 47-57 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 47-57 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 47-57 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1823/1280
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Svitlana Yu. Harna
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|