Record Details

VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT MOODLE AS A MEANS TO ORGANIZE BLENDED LEARNING IN TEACHING PRACTICAL PHONETICS OF GERMAN LANGUAGE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT MOODLE AS A MEANS TO ORGANIZE BLENDED LEARNING IN TEACHING PRACTICAL PHONETICS OF GERMAN LANGUAGE
СИСТЕМА MOODLE КАК СРЕДСТВО ОРГАНИЗАЦИИ СМЕШАННОГО ОБУЧЕНИЯ ПРАКТИЧЕСКОЙ ФОНЕТИКЕ НЕМЕЦКОГО ЯЗЫКА
СИСТЕМА MOODLE ЯК ЗАСІБ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПРАКТИЧНОЇ ФОНЕТИКИ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
 
Creator Beskorsa, Olena S.
 
Subject practical phonetics; the German language; phonetic competence; listening and pronunciation skills; rhythmic and intonation skills; virtual learning environment; Moodle; blended learning
практическая фонетика; немецкий язык; фонетическая компетентность; ритмико-интонационные навыки; слухо-произносительные навыки; виртуальная образовательная среда; Moodle; смешанное обучение
практична фонетика; німецька мова; фонетична компетентність; ритміко-інтонаційні навички; слухо-вимовні навички;віртуальне навчальне середовище; Moodle; змішане навчання
 
Description In the article the problem of organizing blended learning of the course “Practical phonetics of German language” by means of virtual learning environment Moodle is revealed. The author summarizes the best practices of native and foreign researchers on the issues of blended learning implementation and technology of designing distance courses in the virtual learning environment Moodle. It is noted that the specificity of exercises in the course of practical phonetics is in the fact that they should contain tasks for recording their own voice to assess the level of formation of listening and pronunciation, rhythmic and intonation skills. The author describes his own experience in implementing the distance course in teaching the phonetics to students of the specialty “Primary Education”. The course offered by the author covers eight themes; each theme assumes the fulfillment of tasks in three blocks – theoretical, practical, and communicative. The article presents data of experimental verification of the implemented course that confirm its effectiveness.
В статье речь идет об организации смешанного обучения дисциплины «Практическая фонетика немецкого языка» в виртуальной образовательной среде Moodle. Автор обобщает передовой опыт отечественных и западных исследователей по вопросам внедрения смешанного обучения и технологии разработки дистанционных курсов в виртуальной образовательной среде Moodle. Отмечено, что специфика упражнений в курсе практической фонетики заключается в том, что они должны содержать задания на запись собственного голоса, для оценки уровня сформированности слухо-произносительных и ритмико-интонационных навыков речи. Автор описывает собственный опыт внедрения дистанционного курса в обучение фонетики студентов специальности «Начальное образование». Предложенный автором курс содержит восемь тем, каждая тема предполагает выполнение заданий в трех блоках – теоретическом, практическом, коммуникативном. В статье представлены данные экспериментальной проверки внедряемого курса, которые подтверждают его эффективность.
У статті йдеться про організацію змішаного навчання дисципліни «Практична фонетика німецької мови» у віртуальному навчальному середовищі Moodle. Автором узагальнено передовий досвід вітчизняних і західних дослідників із питань упровадження змішаного навчання й технології розроблення дистанційних курсів у віртуальному навчальному середовищі Moodle. Зазначено, що специфіка вправ із практичної фонетики полягає в тому, що вони мають містити завдання на запис власного голосу, для оцінювання рівня сформованості слухо-вимовних і ритміко-інтонаційних навичок мовлення. Автор описує власний досвід упровадження дистанційного курсу в навчання фонетики студентів напряму підготовки «Початкова освіта». Запропонований автором курс містить вісім тем, кожна тема передбачає виконання завдань у трьох блоках – теоретичному, практичному, комунікативному. У статті представлено дані експериментальної перевірки впроваджуваного курсу, які підтверджують його ефективність.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
аналіз і узагальнення наукової літератури; інтерпретація, узагальнення та репрезентування результатів дослідження
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1832
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 62, No 6 (2017); 86-97
Информационные технологии и средства обучения; Vol 62, No 6 (2017); 86-97
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 86-97
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 62, No 6 (2017); 86-97
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1832/1282
 
Rights Copyright (c) 2017 Olena S. Beskorsa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0