Формування змісту навчання математики в початковій школі з орієнтацією на компетентісний результат
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709494/
https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova8 |
|
Title |
Формування змісту навчання математики в початковій школі з орієнтацією на компетентісний результат
Formanion the content of teaching mathematics in primary schools with a focus on a competence-based result Формирование содержания обучения математике в начальной школе с ориентацией на компетентностный результат |
|
Creator |
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 51 Mathematics |
|
Description |
У статті подано аналіз науково-методичного досвіду розроблення змісту навчання у початковій школі в історичному та сучасному планах.Описано сучасні підходи до відбору й формування змісту навчання математики молодших школярів на засадах компетентнісного підходу. Акцент зроблено на оновленні змісту навчання з орієнтацією на особистісні та діяльнісні результати. Проаналізовано структурно-змістові компоненти ключової компетентності уміння вчитися; виявлено ознаки предметної математичної компетентності молодших школярів. In the article, an analysis is conducted on the scientific and methodological experience of developing the primary school content in historical and contemporary terms. The modern approaches to selecting and forming the content of mathematics teaching for the primary school children under the competence-based approach are described. An emphasis is put on upgrading the training content with a focus on personality and activity results. An analysis on the structural and content components of a key competence of ability to learn is conducted; the features of the subject mathematical competence of junior schoolchildren were figured out. В статье представлен анализ научно-методического опыта разработки содержания обучения в начальной школе в историческом и современном планах. Описаны современные подходы к отбору и формированию содержания обучения математике младших школьников на основе компетентностного подхода. Акцент сделан на обновлении содержания обучения с ориентацией на личностные и деятельностные результаты. проанализированы структурно содержанию компоненты ключевой компетентности умение учиться; выявлены признаки предметной математической компетентности младших школьников. |
|
Publisher |
Prešovská univerzita v Prešove
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709494/1/Onopriienko.pdf
- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (2016) Formanion the content of teaching mathematics in primary schools with a focus on a competence-based result Vzdelávanie a Spoločnosť: medzinárodný nekonferenčný zborník. pp. 74-81. ISSN ISBN 978-80- 555-1712- 4 |
|