Особливості самодетермінації студентів з інвалідністю
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709060/
http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/2311 |
|
Title |
Особливості самодетермінації студентів з інвалідністю
Сharacteristics of self-determination of students with disabilities |
|
Creator |
Serdiuk, Liudmyla
Baranauskienė, Ingrida |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглядаються психологічні особливості студентів що мають інвалідність. Виявлені їхні індивідуально-психологічні особливості, свідчать про переважаючу сформованість у даної категорії осіб ефективних моделей взаємодії із соціальним оточенням, адекватного самоприйняття, достатньо активну суб’єктну життєву позицію. Визначено, що найбільше значення на розвиток складових самодетермінації студентів з інвалідністю мають такі особистісні утворення як життєві цілі, особистісна автономія, прагнення до особистісного зростання, впевненість в собі.
The article describes the psychological characteristics of students with disabilities. Their individual psychological characteristics are identified and they indicate existence at such students of effective models of interactions with their social environment, adequate self-acceptance, enough active life philosophy. The article determines that such personality formations as life goals, personal autonomy, desire for personal growth, self-confidence are the most important for development of self-determination of students with disabilities. |
|
Publisher |
Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709060/1/document.pdf
- Serdiuk, Liudmyla and Baranauskienė, Ingrida (2017) Сharacteristics of self-determination of students with disabilities Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference, 3. pp. 105-116. ISSN 1691-5887 |
|