Conducting Classes On Programming At Higher Educational Institutions Applying Information Communication Technologies
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/708244/
http://www.seanewdim.com/published-issues.html |
|
Title |
Conducting Classes On Programming At Higher Educational Institutions Applying Information Communication Technologies
Проведення занять з програмування у вищих навчальних закладах з використанням інформаційно-комунікаційних технологій |
|
Creator |
Vakaliuk, Tetiana
Medvedieva, M. O. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The given article highlights the application of information technologies in education as the advanced direction of activity. The main potential of the various types of information communication technologies at conducting classes on programming, namely, the systems of sports programming contests and cloud technologies is emphasized.
У статті на основі аналізу наукової літератури показано, що використання інформаційних технологій в освіті є провідним напрямком діяльності. Показано основні можливості використання різних видів інформаційно-комунікаційних технологій при проведенні занять з програмування, зокрема систем по проведенню спортивних змагань з програмування, а також хмарних технологій. |
|
Publisher |
Készült a Rózsadomb Contact Kft nyomdájában
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/708244/1/VakaliuK_T_Medvedieva_M_article.PDF
- Vakaliuk, Tetiana (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>) and Medvedieva, M. O. (orcid.org/0000-0001-9330-5185 <http://orcid.org/0000-0001-9330-5185>) (2017) Conducting Classes On Programming At Higher Educational Institutions Applying Information Communication Technologies Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 5 (58) (133). pp. 47-50. ISSN 2308-1996 |
|