Record Details

ПРОБЛЕМА ІНТЕРНЕТ-МОВЛЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ В ЕЛЕКТРОННИХ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ПРОБЛЕМА ІНТЕРНЕТ-МОВЛЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ В ЕЛЕКТРОННИХ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ
ПРОБЛЕМА ИНТЕРНЕТ-РЕЧИ СТАРШЕКЛАССНИКОВ В ЭЛЕКТРОННЫХ СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЯХ
PROBLEM OF INTERNET COMMUNICATION OF UPPER SECONDARY SCHOOL PUPILS IN ELECTRONIC SOCIAL NETWORKS
 
Creator Konevshchynska, Olga E.
 
Subject Інтернет-мовлення, соціальні мережі; міжособистісна комунікація
Интернет-речь; межличностная коммуникация; социальные сети
Internet communication; Interpersonal communication; social networks
 
Description У статті досліджено проблему Інтернет-мовлення старшокласників під час міжособистісної комунікації в електронних соціальних мережах. Обґрунтовано актуальність, здійснено системний аналіз психолого-педагогічної і навчально-методичної літератури з проблеми дослідження. Розглянуто зовнішнє писемне Інтернет-мовлення як важливий чинник комунікаційної культури особистості. Визначено, що Інтернет-мовлення є мовленнєвою діяльністю особистості у мережі Інтернет із використанням Інтернет-мови. Доведено, що високий рівень Інтернет-мовлення як учнів, так і вчителів у процесі міжособистісній комунікації в електронних соціальних мережах є важливими аспектами підвищення рівня медіакультури, медіаінформаційної компетентності особистості та необхідними вимогами інформаційного суспільства для здійснення ефективної проектно-орієнтованої, навчально-пізнавальної та інноваційної діяльності в освітній практиці.
В статье исследована проблема интернет-речи старшеклассников во время межличностной коммуникации в электронных социальных сетях. Обоснована актуальность, осуществлен системный анализ психолого-педагогической и учебно-методической литературы по проблеме исследования. Рассмотрены внешнее письменное говорение как важный фактор коммуникационной культуры личности. Определено, что высокий уровень говорения как учеников, так и учителей в процессе межличностной коммуникации в электронных социальных сетях являются важными аспектами повышения уровня медиакультуры, медиаинформационного компетентности личности и необходимыми требованиями информационного общества для осуществления эффективной проектно-ориентированной, учебно-познавательной и инновационной деятельности в образовательной практике.
The article deals with the problem of Internet communication of upper secondary school pupils during interpersonal communication in electronic social networks. The actuality is proved, the system analysis of the psychological and pedagogical, educational-methodical literature of the researched problem is carried out. External written Internet speaking is considered as an important factor in the communication culture of the individual. It has been determined that high level of Internet communication of both students and teachers in the process of interpersonal communication in electronic social networks are important aspects of raising the level of media culture, media information competence of the individual. Also, these ones are necessary requirements of the information society to fulfill project-oriented, educational-cognitive and effective innovative activity in educational practice.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1845
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 77-86
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 77-86
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 77-86
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 77-86
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1845/1233
 
Rights Copyright (c) 2017 Olga E. Konevshchynska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0