Record Details

DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL AND SOFT SKILLS OF FUTURE IT SPECIALISTS IN COOPERATION WITH LEADING IT COMPANIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL AND SOFT SKILLS OF FUTURE IT SPECIALISTS IN COOPERATION WITH LEADING IT COMPANIES
РАЗВИТИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ И ГИБКИХ НАВЫКОВ БУДУЩИХ ИТ- СПЕЦИАЛИСТОВ В СОТРУДНИЧЕСТВЕ С ЛИДИРУЮЩИМИ ИТ-КОМПАНИЯМИ
РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНИХ І ОСОБИСТІСНИХ НАВИЧОК МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ У СПІВПРАЦІ З ПРОВІДНИМИ ІТ-КОМПАНІЯМИ
 
Creator Glazunova, Olena G.
Voloshyna, Tetiana V.
Dorosh, Nataliia
 
Subject IT education; IT industry; on-line course; service; recourse; hard skills; soft skills
IT-образование; IT-индустрия; онлайн курсы; сервисы; ресурсы; твердые навыки; мягкие навыки
IT-освіта; IT-індустрія; онлайн курси; сервіси; ресурси; тверді навички; м'які навички
 
Description The problem of technological universities lagging behind the level of development of the IT-industry can be solved only on condition that technological IT companies actively participate in training of future IT-professionals. Only cooperation between IT-companies and IT-faculties can provide effective training of future IT-professionals. Universities require access to new technologies in order to support students and teachers of STEM-faculties, so that they would keep up with the level of technology development. The article analyzes the trends of cooperation between universities and IT companies. For example, the integration of Microsoft resources and services into the University e-learning environment identified the impact of using appropriate resources for the development of professional skills and “soft skills”. The present article suggests a model of integrating Microsoft resources and services into the e-learning environment.
Проблема технологических университетов заключается в том, что отставание от уровня развития IT-отрасли может быть решено только при условии активного участия технологических ИТ-компаний в подготовке будущих IT-профессионалов. Только сотрудничество между ИТ-компаниями и ИТ-факультетами может обеспечить эффективную подготовку будущих ИТ-специалистов. Университеты требуют доступа к новым технологиям, с целью поддержки студентов и преподавателей факультетов, так чтобы они шли в ногу с уровнем развития технологий. В статье проанализированы направления сотрудничества ВУЗов и ИТ-компаний. На примере интеграции ресурсов и услуг Microsoft в учебный процесс университета определено как влияет использование соответствующих ресурсов на развитие профессиональных и «soft» навыков. Предлагается модель интеграции ресурсов и услуг Microsoft в учебную е-среду.
Проблема технологічних університетів полягає в тому, що їх відставання від рівня розвитку IT-галузі може бути вирішене тільки за умови активної участі технологічних ІТ-компаній в підготовці майбутніх IT-професіоналів. Тільки співпраця між ІТ-компаніями та ІТ-факультетами може забезпечити ефективну підготовку майбутніх ІТ-фахівців. Університети вимагають доступу до нових технологій, з метою підтримки студентів і викладачів факультетів, щоб вони йшли в ногу з рівнем розвитку новітніх технологій. У статті проаналізовано напрями співробітництва ВНЗ з ІТ-компаніями. На прикладі інтеграції ресурсів і сервісів Microsoft у навчальне е-середовище університету виявлено, як впливає використання відповідних ресурсів на розвиток професійних навичок та «soft skills». Запропонована модель інтеграції ресурсів і сервісів Microsoft у навчальне е-середовище.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1697
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 141-154
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 141-154
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 141-154
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 141-154
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1697/1211
 
Rights Copyright (c) 2017 Olena G. Glazunova, Tetiana V. Voloshyna, Nataliia Dorosh
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0