THE IMPLEMENTATION OF GOOGLE SERVICES FOR TEACHING GENERATION Z STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
THE IMPLEMENTATION OF GOOGLE SERVICES FOR TEACHING GENERATION Z STUDENTS
СЕРВИСЫ GOOGLE ПРИ ОБУЧЕНИИ СТУДЕНТОВ ПОКОЛЕНИЯ Z СЕРВІСИ GOOGLE У НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ ПОКОЛІННЯ Z |
|
Creator |
Podik, Ivanna I.
|
|
Subject |
generation Z; students Z; interactive teaching methods; Google services
поколение Z; студенты Z; интерактивные методы обучения; сервисы Google покоління Z; студенти Z; інтерактивні методи навчання; сервіси Google |
|
Description |
The article describes the features of modern students from the point of view of the Generations' Theory. It is established that the dependence of students Z on digital devices and the global Internet network affects the organization of the educational process and necessitates the introduction of electronic educational resources. The possibilities of using the G Suite for Education (Gmail, Google Drive, Google Forms, Google Documents, Google Spreadsheets, etc.) in the learning process are analyzed, and the experience of their implementation in the study of the Bookkeeping has been described. It is argued that the use of information products by Google participants in the learning process provides an opportunity to raise the level of cognitive activity of future accountants, as well as a powerful motivational tool for person-oriented learning and self-improvement of students.
В статье раскрыто особенности современных студентов с точки зрения теории поколений. Определено, что зависимость студентов Z от цифровых устройств и Интернета влияет на организацию учебного процесса и обусловливает необходимость внедрения электронных образовательных ресурсов. Проанализированы возможности использования в учебном процессе сервисов G Suite for Education (Gmail, Google Drive, Google Forms, Google Documents, Google Spreadsheets и т.д.) и описан опыт их внедрения при изучении дисциплины «Бухгалтерский учет». Аргументировано, что использование информационных продуктов Google участниками учебного процесса позволяет повысить уровень познавательной активности будущих бухгалтеров, а также является мощным мотивационным инструментом для обучения, ориентированного на личность и ее самосовершенствование. У статті розкрито особливості сучасних студентів з погляду теорії поколінь. Встановлено, що залежність студентів Z від цифрових пристроїв та Інтернету впливає на організацію навчального процесу та зумовлює необхідність у впровадженні електронних освітніх ресурсів. Проаналізовано можливості використання в навчальному процесі сервісів G Suite for Education (Gmail, Google Drive, Google Forms, Google Documents, Google Spreadsheets тощо) й описано досвід їх упровадження у вивчення дисципліни «Бухгалтерський облік». Аргументовано, що використання інформаційних продуктів Google учасниками навчального процесу дозволяє підвищити рівень пізнавальної активності майбутніх бухгалтерів, а також є потужним мотиваційним інструментом для навчання, орієнтованого на особистість студента та його самовдосконалення. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1770
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 264-274
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 264-274 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 264-274 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 264-274 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1770/1226
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Ivanna I. Podik
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|