ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ТЕРМІНОЛОГІЧНИХ БАЗ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕРЕКЛАДАЧІВ
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ВИВЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ТЕРМІНОЛОГІЧНИХ БАЗ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕРЕКЛАДАЧІВ
ИЗУЧЕНИЕ ТЕХНОЛОГИЙ СОЗДАНИЯ ЭЛЕКТРОННЫХ ТЕРМИНОЛОГИЧЕСКИХ БАЗ В ПРОЦЕССЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ ПЕРЕВОДЧИКОВ STUDYING TECHNOLOGIES FOR CREATING ELECTRONIC TERMINOLOGICAL BASES IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING OF TRANSLATORS |
|
Creator |
Amelina, Svitlana M.
Tarasenko, Rostyslav O. |
|
Subject |
інформаційні технології; інформаційна компетентність; термінологічні бази; термінологічний менеджмент; перекладач
информационные технологии; информационная компетентность; терминологические базы; терминологический менеджмент; переводчик information technologies; information competence; terminology databases; terminology management; translator |
|
Description |
Стаття присвячена особливостям вивчення технологій створення електронних термінологічних баз на різних етапах професійної підготовки майбутніх перекладачів відповідно до рівня сформованості їхньої інформаційної компетентності. Розглянуто питання вивчення термінологічного менеджменту в зарубіжних університетах. З’ясовано, що вміння створювати термінологічні бази і їх використання під час здійснення навчальних перекладів входить до програм дисциплін з практики і технологій перекладу. Представлено різні способи створення термінологічних баз залежно від їх структури й технології. Акцентовано на опануванні технології формування термінологічних баз галузевого спрямування шляхом екстрагування термінів із спеціалізованих текстів. Зазначено, що накопичення власних термінологічних ресурсів надає можливість їх використання у високотехнологічних системах перекладу.
Статья посвящена особенностям изучения технологий создания электронных терминологических баз на разных этапах профессиональной подготовки будущих переводчиков в соответствии с уровнем сформированности их информационной компетентности. Рассмотрены вопросы изучения терминологического менеджмента в зарубежных университетах. Выяснено, что умение создавать и использовать терминологические базы входит в программы дисциплин по практике и технологий перевода. Представлены различные способы создания терминологических баз в зависимости от их структуры и технологии. Акцентировано на овладении технологией формирования терминологических баз отраслевой направленности путем экстрагирования терминов из специализированных текстов. Отмечено, что накопление собственных терминологических ресурсов в течение периода обучения дает возможность их использования в высокотехнологичных системах перевода. The article deals with the peculiarities of studying the technologies of creating electronic terminology databases at different stages of professional training of future translators in accordance with the level of their information competence. The issues of studying terminology management in foreign universities are considered. It is clarified that the ability to create and to use terminology databases is included in the curricula of disciplines on translation practice and translation technologies. There are various ways of creating terminological databases depending on their structure and technology. It is accentuated on mastering the technology of forming terminology databases by extracting terms from specialized texts. It is noted that the accumulation of own terminological resources makes it possible to use them in high-tech translation systems. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1738
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 105-115
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 105-115 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 105-115 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 105-115 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1738/1216
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Svitlana M. Amelina, Rostyslav O. Tarasenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|