Record Details

PROBLEM OF OPTIMIZATION OF COMPUTER TEST CONTROL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF STUDENTS IN UKRAINIAN LANGUAGE (FOR PROFESSIONAL PURPOSES)

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title PROBLEM OF OPTIMIZATION OF COMPUTER TEST CONTROL OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF STUDENTS IN UKRAINIAN LANGUAGE (FOR PROFESSIONAL PURPOSES)
ПРОБЛЕМА ОПТИМИЗАЦИИ КОМПЬЮТЕРНОГО ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЯ ЗНАНИЙ СТУДЕНТОВ ПО УКРАИНСКОМУ ЯЗЫКУ (ПО ПРОФЕССИОНАЛЬНОМУ НАПРАВЛЕНИЮ)
ПРОБЛЕМА ОПТИМІЗАЦІЇ КОМП’ЮТЕРНОГО ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)
 
Creator Shyyka, Svitlana V.
 
Subject task; content; method; language; optimization; program; test
задание; содержание; методика; язык; оптимизация; программа; тест
завдання; зміст; методика; мова; оптимізація; програма; тест
 
Description The article is devoted to the research of the problem of optimization of computer test control of academic achievements of students in the discipline “Ukrainian language (for professional purposes)”. The content of the concepts “test”, “pedagogical test”, “test task” is explained, the classification of possible formats of test tasks is given, the principles of selecting the contents of tasks in the test form are determined, the positive and negative aspects of the computer test method of checking knowledge, skills and abilities are revealed. List of programs for testing knowledge and one of them ‒ MyTest, a table of didactic and methodical materials for preparation and conducting of test control of knowledge on the basis of the program MyTestX is presented. It is emphasized that the effectiveness of computer testing depends on the level of teacher training, the experience of his teaching activities and the practice of using test technologies, the ability and the need for creativity and self-improvement.
Статья посвящена исследованию проблемы оптимизации компьютерного тестового контроля знаний студентов с учебной дисциплины «Украинский язык (по профессиональному направлению)». Объяснено содержание понятий «тест», «педагогический тест», «тестовое задание», представлена классификация возможных форматов тестовых заданий, определены принципы отбора содержания заданий в тестовой форме, выяснений положительные и отрицательные стороны компьютерной тестовой проверки знаний, умений и навыков, приведен перечень программ для тестирования знаний и охарактеризировано одну из них ‒ MyTest, представлено таблицу дидактических и методических материалов для подготовки и проведения тестового контроля знаний на базе программы MyTestX. Подчеркнуто, что эффективность компьютерного тестирования зависит от уровня подготовки преподавателя, опыта его педагогической деятельности и практики использования тестовых технологий, способности и потребности в творчестве и самосовершенствовании.
Статтю присвячено дослідженню проблеми оптимізації комп’ютерного тестового контролю навчальних досягнень студентів із дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Пояснено зміст понять «тест», «педагогічний тест», «тестове завдання», подано класифікацію можливих форматів тестових завдань, визначено принципи відбору змісту завдань у тестовій формі, з’ясовано позитивні й негативні сторони комп’ютерної тестової методики перевірки знань, умінь і навичок, наведено перелік програм для тестування знань й охарактеризовано одну з них ‒ MyTest, репрезентовано таблицю дидактичних і методичних матеріалів для підготовки і проведення тестового контролю знань на базі програми MyTestX. Підкреслено, що ефективність комп’ютерного тестування залежить від рівня підготовки викладача, досвіду його педагогічної діяльності й практики використання тестових технологій, здатності й потреби в творчості та самовдосконаленні.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1783
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 288-299
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 288-299
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 288-299
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 288-299
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1783/1227
 
Rights Copyright (c) 2017 Svitlana V. Shyyka
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0