FORMING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE FUTURE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOL USING ICT
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
FORMING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE FUTURE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS OF PRIMARY SCHOOL USING ICT
ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ СРЕДСТВАМИ ИКТ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІКТ |
|
Creator |
Havrilova, Liudmyla H.
Yaburova, Olena V. Ishutina, Olena Ye. |
|
Subject |
professional competence; future English language teachers; electronic simulator; e-learning services
профессиональная компетентность; будущие учителя английского языка; электронный тренажер; электронные обучающие сервисы професійна компетентність; майбутні вчителі англійської мови; електронний тренажер; електронні навчальні сервіси |
|
Description |
The paper is devoted to the results of experimental implementing ICT into forming the professional competence of future English teachers of primary school. Among the ways of using the electronic educational means offered by the authors there are: developing and using the educational and methodological simulator «Introduction to Interactive Communication» as a local electronic resource on English; implementing the distance learning courses «Practical English Grammar», «Linguistic Country Study» in future specialists’ professional training; work in the electronic services, mastering the programs of infographics during studying the discipline «Methodology of Teaching English». The analysis of the study results showed developing of students’ acmeological linguomethodological aspirations, increasing the motivation for learning, in particular the use of ICT tools in English classes, and proved the effectiveness of the chosen ways of forming the professional competence of future English teachers of primary school.
В статье представлены результаты экспериментального внедрения средств ИКТ в формирование профессиональной компетентности будущих учителей английского языка начальной школы. Среди направлений использования электронных учебных средств, предложенных авторами: разработка и применение учебно-методического тренажера «Introduction to Interactive Communication» как локального электронного ресурса по английскому языку; внедрение дистанционных курсов «Практическая грамматика английского языка», «Лингвострановедение»; работа в электронных сервисах, овладение программами инфографики во время изучения дисциплины «Методика обучения английскому языку». Анализ результатов исследования показал развитие акмеологических лингвометодических стремлений студентов, повышение мотивации к обучению, в частности к применению средств ИКТ на уроках английского языка, и доказал эффективность выбранных направлений формирования профессиональной компетентности будущих учителей английского языка начальной школы. У статті висвітлено результати експериментального впровадження засобів ІКТ у формування професійної компетентності майбутніх учителів англійської мови початкової школи. Серед напрямів використання електронних навчальних засобів, запропонованих авторами: розроблення і застосування тренажеру «Introduction to Interactive Communication» як локального електронного ресурсу з англійської мови; упровадження дистанційних курсів «Практична граматика англійської мови», «Лінгвокраїнознавство»; робота в електронних сервісах, опанування програм інфографіки під час вивчення навчальної дисципліни «Методика навчання англійської мови». Аналіз результатів дослідження засвідчив підвищення мотивації до навчання, зокрема до застосування засобів ІКТ на уроках англійської мови, й довів ефективність обраних напрямів формування професійної компетентності майбутніх учителів англійської мови початкової школи. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Результати експерименту Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1760
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 300-311
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 300-311 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 300-311 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 300-311 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1760/1223
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Liudmyla H. Havrilova, Olena V. Yaburova, Olena Ye. Ishutina
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|