Record Details

USE OF FACIAL EMOTION RECOGNITION IN E-LEARNING SYSTEMS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title USE OF FACIAL EMOTION RECOGNITION IN E-LEARNING SYSTEMS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ВЫРАЖЕНИЯ ЭМОЦИЙ НА ЛИЦЕ ЧЕЛОВЕКА В СИСТЕМЕ ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ
ВИКОРИСТАННЯ ВИРАЗІВ ЕМОЦІЙ НА ОБЛИЧЧІ ЛЮДИНИ В СИСТЕМАХ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ
 
Creator Ayvaz, Uğur
Gürüler, Hüseyin
Devrim, Mehmet Osman
 
Subject e-learning, facial emotion recognition, computer vision, machine learning, virtual classroom
электронное обучение; распознавание эмоций лица; компьютерное видение; машинное обучение; виртуальная классная комната
електронне навчання; розпізнавання емоцій особи; комп'ютерне бачення; машинне навчання; віртуальна класна кімната
 
Description Since the personal computer usage and internet bandwidth are increasing, e-learning systems are also widely spreading. Although e-learning has some advantages in terms of information accessibility, time and place flexibility compared to the formal learning, it does not provide enough face-to-face interactivity between an educator and learners. In this study, we are proposing a hybrid information system, which is combining computer vision and machine learning technologies for visual and interactive e-learning systems. The proposed information system detects emotional states of the learners and gives feedback to an educator about their instant and weighted emotional states based on facial expressions. In this way, the educator will be aware of the general emotional state of the virtual classroom and the system will create a formal learning-like interactive environment. Herein, several classification algorithms were applied to learn instant emotional state and the best accuracy rates were obtained using kNN and SVM algorithms.
Поскольку использование персонального компьютера и пропускная способность Интернета растут, широко распространяются системы электронного обучения. Несмотря на то, что электронное обучение имеет определенные преимущества по доступности информации, гибкости времени и места по сравнению с формальным обучением, оно не обеспечивает в достаточной мере личное взаимодействие между преподавателем и учениками. В этом исследовании мы предлагаем гибридную информационную систему, которая объединяет компьютерное видение и технологии машинного обучения для визуальных и интерактивных систем электронного обучения. Предложенная информационная система обнаруживает эмоциональное состояние учеников и дает обратную связь преподавателю их эмоционального состояния в данный момент на основе выражений лица. Таким образом, преподаватель имеет возможность осознавать общее эмоциональное состояние виртуального класса, и система создаст формальное обучение, как интерактивную среду. В предлагаемой системе применено несколько классификационных алгоритмов для изучения мгновенного эмоционального состояния, а наибольший уровень точности был достигнут с помощью алгоритмов kNN и SVM.
Оскільки використання персонального комп'ютера та пропускна здатність Інтернету зростають, широко поширюються системи електронного навчання. Незважаючи на те, що електронне навчання має певні переваги щодо доступності інформації, гнучкості часу та місця порівняно з формальним навчанням, воно не забезпечує достатньої особистої взаємодії між викладачем та учнями. У цьому дослідженні ми пропонуємо гібридну інформаційну систему, яка об'єднує комп'ютерне бачення та технології машинного навчання для візуальних та інтерактивних систем електронного навчання. Запропонована інформаційна система виявляє емоційний стан учнів і дає зворотний зв'язок викладачу щодо їх емоційного стану у даний момент на основі виразів обличчя. Таким чином, викладач має можливість усвідомлювати загальний емоційний стан віртуального класу, і система створить формальне навчання, як інтерактивне середовище. У запропонованій системі застосовано кілька класифікаційних алгоритмів для вивчення миттєвого емоційного стану, а найбільший рівень точності було досягнуто за допомогою алгоритмів kNN та SVM.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor Scientific Research Project Office of Mugla Sitki Kocman University


 
Date 2017-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1743
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 95-104
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 95-104
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 95-104
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 95-104
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1743/1217
 
Rights Copyright (c) 2017 Uğur Ayvaz, Hüseyin Gürüler, Mehmet Osman Devrim
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0