Record Details

CREATING E-LEARNING MEANS OF FREE SOFTWARE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title CREATING E-LEARNING MEANS OF FREE SOFTWARE
СОЗДАНИЕ ЭЛЕКТРОННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ КУРСОВ СРЕДСТВАМИ СВОБОДНОГО ПРОГРАММНОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ
СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ ЗАСОБАМИ ВІЛЬНОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
 
Creator Velychko, Vladyslav Ye.
 
Subject e-learning; free software; e-learning courses; Xerte Online Toolkits; eLearning XHTML editor; Reload Editor
электронное обучение; свободное программное обеспечение; электронные учебные курсы; Xerte Online Toolkits; eLearning XHTML editor; Reloa dEditor
електронне навчання; вільне програмне забезпечення; електронні навчальні курси; XerteOnlineToolkits; eLearning XHTML editor; ReloadEditor
 
Description Informatization of education enriches traditional teaching methods with new forms and methods, which are based on the broad and harmonious use of ICT. Electronic pedagogy acquires the status of one of the most popular trends in the development of pedagogy of our time, in which such a tool as e-learning courses is the result of the accumulation of modern information and communication technologies with the theory and practice of e-learning. The article examines the standards of information exchange between learning systems and free software used to create e-learning courses. It is noted that electronic training courses are part of distance learning systems, as well as an independent tool. The considered systems of creation of electronic training courses allow creating electronic educational resources independently or partially, relying on the modern vision of the object model of information representation.
Информатизация образования обогащает традиционные методики обучения новыми формами и методами, которые основаны на широком и гармоничном использовании ИКТ. Электронная педагогика приобретает статус одного из самых востребованных направлений развития педагогики нашего времени, в котором такое средство как электронные учебные курсы является результатом аккумулирования современных информационно-коммуникационных технологий с теорией и практикой электронного обучения. В статье рассматриваются стандарты обмена информацией между системами обучения и свободное программное обеспечение, используемое для создания электронных учебных курсов. Отмечено, что электронные учебные курсы являются как частью дистанционных систем обучения, так и самостоятельным средством. Рассмотренные системы создания электронных учебных курсов позволяют самостоятельно или частично создавать электронные образовательные ресурсы, опираясь на современное видение объектной модели представления информации.
Інформатизація освіти збагачує традиційні методики навчання новими формами і методами, що ґрунтуються на широкому і гармонійному застосуванні ІКТ. Електронна педагогіка набуває статусу одного з найзатребуваніших напрямів розвитку педагогіки сьогодення, у якому такий засіб, як електронні навчальні курси, є акумулюванням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій і теорії та практики електронного навчання. У статті розглянуто стандарти обміну інформацією між системами навчання і вільне програмне забезпечення, що використовується для створення електронних навчальних курсів. Наголошено, що електронні навчальні курси є як частиною дистанційних систем навчання, так і самостійним навчальним засобом. Розглянуті системи створення електронних навчальних курсів дають можливість створювати електронні освітні ресурси, що ґрунтуються на сучасному уявлені про об’єктну модель представлення інформації.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1619
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 128-140
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 128-140
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 128-140
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 128-140
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1619/1207
 
Rights Copyright (c) 2017 Vladyslav Ye. Velychko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0