Record Details

THE USE OF EDUCATIONAL INFORMATION DESIGN TECHNOLOGY IN THE COURSE OF FOREIGN LANGUAGE DISTANCE LEARNING AT NON-PHILOLOGICAL FACULTIES

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE USE OF EDUCATIONAL INFORMATION DESIGN TECHNOLOGY IN THE COURSE OF FOREIGN LANGUAGE DISTANCE LEARNING AT NON-PHILOLOGICAL FACULTIES
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ТЕХНОЛОГИИ ПРОЕКТИРОВАНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА В ПРОЦЕССЕ ДИСТАНЦИОННОГО ИЗУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА НА НЕФИЛОЛОГИЧЕСКИХ ФАКУЛЬТЕТАХ
ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОЕКТУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ В ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ НА НЕФІЛОЛОГІЧНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ
 
Creator Kravets, Olena Ye.
Svyrydenko, Iryna M.
 
Subject educational information; educational information design technology; distance learning
образовательная информация, проектирование учебной информации, дистанционное обучение
освітня інформація, проектування навчальної інформації, дистанційне навчання
 
Description The article substantiates the view that the intensification of information flows as one of the main factors entering the world in the era of the global information society actualizes the problem of the organization of educational information space in the classroom for foreign language in higher educational institutions. The authors have proposed the educational information design technology in foreign languages distance learning at non-philological faculties. The article analyzes the experimental results verification of the technological effectiveness used in the learning content design in a foreign language for professional purposes; it has been proved the basic criterion of effective informational product – information-oriented competence of professional foreign language knowledge.
В статье предложена технология проектирования учебной информации в процессе дистанционного изучения иностранных языков на нефилологических факультетах. Данная технология характеризуется – ориентированным обучением, персонализацией и дифференциацией педагогической деятельности. Авторы анализируют концепцию адаптивного подхода к дистанционному обучению как мотивационного фактора в изучении иностранных языков. Проанализированы результаты экспериментальной проверки результативности применения технологии проектирования учебной информации на занятиях по иностранному языку профессиональной направленности, обоснованно базовый критерий оценки результативного информационного продукта – информационно ориентированной компетентности владения иноязычной профессиональной лексикой.
У статті запропоновано технологію проектування навчальної інформації в процесі дистанційного вивчення іноземних мов на нефілологічних факультетах. Дана технологія характеризується – орієнтованим навчанням, персоналізацією та диференціацією педагогічної діяльності. Автори аналізують концепцію адаптивного підходу до дистанційного навчання як мотиваційного фактора у вивченні іноземних мов. Проаналізовано результати експериментальної перевірки результативності застосування технології проектування навчальної інформації на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням, обґрунтовано базовий критерій оцінки результативного інформаційного продукту – інформаційно зорієнтованої компетентності володіння іншомовною професійною лексикою.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
теоретичні (категоріальний аналіз, синтез, порівняння, узагальнення) – для вивчення наукової та педагогічної літератури з теми дослідження, проведення категоріального аналізу базових понять дослідження та окреслення взаємозв'язку між ними; емпіричні (анке
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1749
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 195-204
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 195-204
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 195-204
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 195-204
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1749/1219
 
Rights Copyright (c) 2017 Olena Ye. Kravets, Iryna M. Svyrydenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0