Record Details

MODELS OF THE USE OF DISTANCE LEARNING ELEMENTS IN SCHOOL

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title MODELS OF THE USE OF DISTANCE LEARNING ELEMENTS IN SCHOOL
МОДЕЛИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ЭЛЕМЕНТОВ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В ШКОЛЕ
МОДЕЛІ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ
 
Creator Kovalchuk, Vasyl I.
Vorotnykova, Iryna P.
 
Subject
дистанционное обучение; открытое образование; модель дистанционного обучения
дистанційне навчання; відкрита освіта; модель дистанційного навчання
 
Description The article presents three models of the use of elements of distance learning at school. All models partially or fully implement the training, interaction and collaboration of the participants in the educational process. The first model is determined by the use of open cloud services and Web 2.0 for the implementation of certain educational and managerial tasks of the school. The second model uses support for learning management and content creation. The introduction of the second model is possible with the development of the IT infrastructure of the school, the training of teachers for the use of distance learning technologies, the creation of electronic educational resources. The third model combines the use of Web 2.0 technologies and training and content management systems. Models of the use of elements of distance learning are presented of the results of regional research experimental work of schools.
В статье представлены три модели использования элементов дистанционного обучения в школе. Все модели частично или полностью реализуют обучение, взаимодействие и сотрудничество участников образовательного процесса. Первая модель характеризуется использованием открытых облачных сервисов и Web 2.0 для реализации определенных учебных и управленческих задач школы. Во второй модели используются системы поддержки управления обучением и созданием контента. Введение второй модели возможно в условиях развития ИТ-инфраструктуры школы, подготовки учителей к использованию технологий дистанционного обучения, создание электронных образовательных ресурсов. Третья модель сочетает возможности использования технологий Web 2.0 и систем управления обучением и контентом. Модели использования элементов дистанционного обучения представлены на основе результатов региональной научно-исследовательской экспериментальной работы школ.
У статті представлено три моделі використання елементів дистанційного навчання в школі. Усі моделі частково або повністю реалізують навчання, взаємодію та співпрацю учасників освітнього процесу. Перша модель характеризується використанням відкритих хмарних сервісів та Web 2.0 для реалізації певних навчальних та управлінських задач школи. У другій моделі використовуються системи підтримки управління навчанням та створенням контенту. Запровадження другої моделі можливо за умов розвитку ІТ-інфраструктури школи, підготовки вчителів до використання технологій дистанційного навчання, створення електронних освітніх ресурсів. Третя модель поєднує можливості використання технологій Web 2.0 та систем управління навчанням і контентом. Моделі використання елементів дистанційного навчання представлено на основі результатів регіональної науково-дослідної експериментальної роботи шкіл.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
результати експерименту , синтез та моделювання) та емпіричні методи педагогічного дослідження (спостереження, анкетування, бесіди
Peer-reviewed Article

рецензируемая статья

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1763
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 60, No 4 (2017); 58-76
Информационные технологии и средства обучения; Vol 60, No 4 (2017); 58-76
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 58-76
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 60, No 4 (2017); 58-76
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1763/1225
 
Rights Copyright (c) 2017 Vasyl I. Kovalchuk, Iryna P. Vorotnykova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0