До проблеми виявлення рівня готовності старших дошкільників із ДЦП до засвоєння навичок письма
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707211/
|
|
Title |
До проблеми виявлення рівня готовності старших дошкільників із ДЦП до засвоєння навичок письма
The problem of identifying the level of readiness of the senior preschool children with cerebral palsy to master writing skills |
|
Creator |
Коваль, Людмила Вікторівна
|
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Стаття присвячена проблемі вивчення підготовки дітей дошкільного віку з ДЦП до опанування навичок письма. Запропоновано основні положення діагностичної методики щодо виявлення готовності до засвоєння письма дітей старшого дошкільного віку з церебральним ураженням. Зазначено механізми порушення, що постають на заваді опанування письма дошкільниками із ДЦП, виявлені у процесі застосування згаданої методики. The article is devoted to the problem of studying the preparation of children of preschool age with cerebral palsy to mastering writing skills. The main provisions of the diagnostic technique are proposed regarding the readiness to learn the letter of children of senior preschool age with cerebral lesion. The mechanisms of violations that prevent the mastering of letters by preschoolers with cerebral palsy are revealed in the process of application of the mentioned methodology. |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707211/1/%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%20%D0%9B.%D0%92.%20%D0%94%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8%20%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D1%8F%20%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%88%D0%B8%D1%85%20%D0%B4%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D1%96%D0%B7%20%D0%94%D0%A6%D0%9F%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B2%D0%BE%D1%94%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%BE%D0%BA%20%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8C%D0%BC%D0%B0.pdf
- Коваль, Людмила Вікторівна (orcid.org/0000-0002-3342-8922 <http://orcid.org/0000-0002-3342-8922>) (2015) The problem of identifying the level of readiness of the senior preschool children with cerebral palsy to master writing skills Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (10). pp. 93-97. ISSN 2313-4011 |
|