Засоби формування орфографічної грамотності четвертокласників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707721/
http://www.pochatkova-shkola.net/arxivezm.htm |
|
Title |
Засоби формування орфографічної грамотності четвертокласників
Средства формирования орфографической грамотности четвероклассников Means of formation of spelling literacy of quaternary classmates |
|
Creator |
Пономарьова, К. І.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Формування орфографічної грамотності молодших школярів здійснюється в процесі систематичної цілеспрямованої роботи, яка охоплює різноманітні прийоми і засоби, що мотивують навчальну діяльність школярів, заохочують спостерігати й досліджувати мовні явища, забезпечують формування орфографічних умінь і навичок, спонукають застосовувати орфографічні уміння в процесі виконання мовленнєво-творчих завдань, здійснювати самоперевірку і взаємоперевірку письмових робіт та виконувати роботу над помилками.
Формирование орфографической грамотности младших школьников осуществляется в процессе систематической целенаправленной работы, которая охватывает разнообразные приемы и средства, мотивирующих учебную деятельность школьников, поощряют наблюдать и исследовать языковые явления, обеспечивающие формирование орфографических умений и навыков, побуждают применять орфографические умения в процессе выполнения речевой творческих задач, осуществлять самопроверку и взаимопроверку письменных работ и выполнять работу над ошибками. Formation of spelling literacy of younger school students is carried out in the course of systematic purposeful work which covers various receptions and means, motivating educational activity of school students, encourage to observe and investigate the language phenomena providing formation of spelling skills induce to apply spelling abilities in the course of performance speech creative tasks, to carry out self-examination and mutual testing of written works and to perform correction of mistakes. |
|
Publisher |
ПШ
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707721/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Пономарьова, К. І. (2017) Means of formation of spelling literacy of quaternary classmates Початкова школа, 8 (578). pp. 12-15. ISSN 0131-5358 |
|