Record Details

Тематична руханка як важливий складник тренінгу з національно-патріотичного виховання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707639/
http://journals.uran.ua/index.php/2308-5126
 
Title Тематична руханка як важливий складник тренінгу з національно-патріотичного виховання
Тематическая руханка как важный компонент тренинга национально-патриотического воспитания
Thematical rukhanka (game-exercises)as an important component of the training on national patriotic education
 
Creator Петрочко, Ж.В.
Кириченко, В. І.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті розкривається питання використання тренінгових технологій для розвитку професійної компетентності педагогів, інших фахівців соціальної сфери з національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Представлено мету та структуру програми «З Україною в серці». Обґрунтовано доцільність проведення тематичних руханок як важливого складника тренінгу з національно-патріотичного виховання. Узагальнено методичні рекомендації з організації і проведення таких тематичних руханок; розкрито їх зміст і завдання у процесі тренінгової діяльності.
The article deals with the issue of using training technologies for development of professional competence of educators, specialists of social sphere on national-patriotic education of children and youth. The aim and structure of the program “With Ukraine in my heart” are presented. The expediency of thematical “rukhanky” (game-exercises) is substantiated as an important constituent of training on national-patriotic education. Game-exercises are proved to perform several functions, namely: decreasing the level of tension in the group, production of positive emotions, help in communication, creation of trustful atmosphere, better understanding between coach and participants, development of creativity, making the study process more effective etc. Classification of “rukhanky” is presented: exercises on activation and cooperation, exercises on muscle tension reducing, exercises on attention concentration, exercises on positive emotional microclimate creation, exercises-guides to theoretical or informational blocs, and exercises on group division, group rituals at the beginning or at the end of training.
Methodical recommendations on organization and conduction of such thematical “rukhanky” (game-exercises) are generalized, their content and tasks during training activities being revealed.
В статье раскрывается вопрос использования тренинговых технологий для развития профессиональной компетентности педагогов, других работником социальной сферы с национально-патриотического воспитания детей и молодежи. Представлено цель и структуру программы «С Украиной в сердце». Доведено важность проведения тематических игр в процессе тренинга с национально-патриотического воспитания. Обобщено методические рекомендации с организации и проведения таких тематических игр; раскрыто их содержание и задания во время тренинга.
 
Publisher Гнозис
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707639/2/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F2.pdf
- Петрочко, Ж.В. and Кириченко, В. І. (2017) Thematical rukhanka (game-exercises)as an important component of the training on national patriotic education Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди", 3 (37). pp. 224-235. ISSN 2308-5126